Bijlage blokkering in Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Er wordt een bijlage geblokkeerd, beetje alla Outlook Express, maar ik zie niet waar te deblokkeren! Echt te waanzinnig voor woorden. Ook nog eens zonder piep of iets dergelijks. Dit is toch te vergelijken met je eigen kind op de voorhand niet binnen laten in zijn eigen huis. Prima dat dit kan overigens maar niet als standaard. Wat moet ik doen?? Outlook 2007 in Vista

Bijlagen

• VEILIG.jpg
    VEILIG.jpg
    60,6 KB · Weergaven: 123

Ik had al zoiets gevonden van windows zelf maar het zag er veel te ingewikkeld uit. Dit is beter. Heb het gevoel zo langzamerhand in een gemeenschap van halve mallen achterlijken en paranoïden terechtgekomen te zijn via Windows. Ze gaan nu wel heel ver in het zelf uitmaken wat ik wel en niet wil zien horen of weten. Echtwel dat vandaag of morgen je eigen kind niet meer in je eigen huis kan worden toegelaten, onherstelbaar?!

Dit is echt niet nieuw. Outlook2000 had dit ook al.

En je kunt ook overdrijven. Het heeft niks met windows te maken maar het is een office ding. Het is niet iets wat je niet mag weten maar het zijn bijlagen die mogelijk een gevaar voor de pc kunnen zijn.

En als je je er zo druk over maakt waarom maak je dan nog gebruik van deze pakketten?

Dit is echt niet nieuw. Outlook2000 had dit ook al.

En je kunt ook overdrijven. Het heeft niks met windows te maken maar het is een office ding. Het is niet iets wat je niet mag weten maar het zijn bijlagen die mogelijk een gevaar voor de pc kunnen zijn.

En als je je er zo druk over maakt waarom maak je dan nog gebruik van deze pakketten?

Waarom ik me zo druk maak?? Ik krijg een bijlage van NOD32 een .reg bestand om de installatie van NOD32 mogelijk te maken. Alleen al voordat ik door heb dat het om een geblokkeerd bestand gaat ben je al weer een eind verder en met mij de allergrootste groep Outlook gebruikers. Als de oplossing nu zo voor de hand ligt is het nog tot daar aan toe maar de oplossing die jij dan aanbiedt is natuurlijk ook niet alledaags en voor iedereen toegankelijk en begrijpelijk. Je zal dat bestand maar stante pede nodig hebben. Daar wind ik me dus gigantisch over op. Je kan niet zo willen beveiligen dat een normale interactie niet meer mogelijk is en dat is hier gewoon het geval. In outlook express kon je het gewoon uitvinken en hier moet ik helpmij lastig vallen en NOD32 etc. Als je dat allemaal gewoon vindt gaat het binnen niet al te lange tijd goed mis want dan is normale communicatie niet meer mogelijk zonder dat er allerlei handboeken aan te pas moeten komen. Want zeg nou zelf, jouw oplossing voor dit probleem is toch niet alledaags of wel soms?? En window of office>>>> so what

Mario wrote:

Die men liefheeft kastijdt men, of te wel ik maak me ook druk om mijn kinderen bijv. en die doe ik ook niet meteen de deur uit. Soms kunnen twee dingen echt wel samen gaan.

En nog blijf ik erbij dat jij je te druk maakt.

Maar goed ieder zijn ding. Stuur eens een mail naar Microsoft om je klacht voor te leggen.

Oplossing was trouwens zeer makkelijk te vinden via google

En nog blijf ik erbij dat jij je te druk maakt.

Maar goed ieder zijn ding. Stuur eens een mail naar Microsoft om je klacht voor te leggen.

Oplossing was trouwens zeer makkelijk te vinden via google

Mijn probleem is in ieder geval opgelost omdat ik me druk maak toch?? Echt Mario de meeste computer gerbuikers weten zich echt geen raad met dergelijke blokkeringen. En microsoft een brief schrijven?? Antwoord (niet)verzekerd????!!! Hmm laat mij maar gebruik maken van helpmij, is ook niks mis mee.

Daar heb je een punt. De meeste weten zich geen raad met de blokkering. Vaak zijn dat ook de gebruikers die achteloos overal op klikken en zonder te weten bijv spam/mail bots worden waardoor er veel internetverkeer veroorzaakt wordt.

Het zou wat makkelijker opgelost kunnen worden ala outlook express maar dan zet je ook gelijk alles weer wagenwijd open

Daar heb je een punt. De meeste weten zich geen raad met de blokkering. Vaak zijn dat ook de gebruikers die achteloos overal op klikken en zonder te weten bijv spam/mail bots worden waardoor er veel internetverkeer veroorzaakt wordt.

Het zou wat makkelijker opgelost kunnen worden ala outlook express maar dan zet je ook gelijk alles weer wagenwijd open

Attachment is super, als microsoft nou zoiets bedacht had bijv. in Outlook 2007, beter laat dan nooit!! Bedankt voor de tip in ieder geval.

M@rio

Nou weet ik hoe ik de beveiliging moet omschrijven en zo voelt het ook bij mij aan:

Je eigen broodtrommel met een hangslot er op en dan is ook nog eens de sleutel verstopt:D :D . Heel lastig als je ff een broodje wil klaarmaken.

Zo is het en dat hoort niet volgens mij, mag wel kunnen maar niet op de voorhand en dan wel ook nog even duidelijk vertellen hoe je het moet hanteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan