bijlage e-mail niet te openen

• Onderwerp starter Onderwerp starter ake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ake

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Hoi Allemaal
ik krijg regelmatig e-mail via hotmail waar een bijlage bij zit die ik niet kan openen.
Ik heb sinds kort open office omdat er rgelmatig een popup verscheen die mij duidelijk maakte dat ik een illegale versie van office zou hebben. Dit is pertinent niet waar, maar omdat ik geen manier vond om me tegen deze onterecht aantijging van microsoft te verdedigen heb ik de hele zaak van microsoft gedeliet en openoffice aangeschaft. Het kan zijn dat dat de reden is dat ik bepaalde bijlage nu niet kan openen. Is er een andere mogelijkheid?
Ik heb vista. Het programma wat ik bv niet kan openen is:
Pet-Haiti...pps. Ik denk dat het een power point presentatie is.
Bij voorbaat dank voor jullie meedenken.
Gr Ake

Hoi,

PPS is inderdaad een Powerpointpresentatie.
Als je Powerpoint niet op je pc hebt geïnstalleerd moet je de gratis viewer downloaden.

Hier vindt je er overigens meer: KLIK.

Tip: OpenOffice kan overweg met Word- en Excel-bestanden. Je moet de extensies (.DOC en .XLS) dan koppelen aan de betreffende programma's uit het OpenOffice-pakket.
Met de 2007-versies (.DOCX en .XLSX) kan OpenOffice niet goed overweg, dus daarvoor heb je met name de Word- en Excel-viewer van Microsoft nodig.

Laatst bewerkt:
geen pps op comouter

Hallo Vanveelen
Nog bedankt voor je reactie.
Je schreef: PPS is inderdaad een Powerpointpresentatie.
Als je Powerpoint niet op je pc hebt geïnstalleerd moet je de gratis viewer downloaden

Ik heb zoals je me adviseerde de gratis vieuwer geladen. De computer begint heel hoopvol
het programma te laden maar er gebeurt daarna niets meer. Heb ik nog iets fout gedaan?
Ik heb via de "klik" de gratis vieuwer geladen.
Alvast bedankt voor je tijd.
Groetjes Ake

Hoi,

Wellicht is het toch geen powerpoint-presentatie.
Verander de extensie van de naam eens in .PPT in plaats van .PPS
Of probeer een andere powerpointpresentatie te openen en kijk of dat wél goed gaat.
Hier vind je er een paar: KLIK

geen pps op computer

Hoi Vanveelen
Ik heb je voorstel om eens enkele van de power point presentaties proberen te openen maar daar krijg ik dezelfde reacties. Eerst wilt u dit bestand openen. En daarna het kader Toestaan de inhoud te openen. En als ik daar positief op reageer dan gebeurt er gewoon niets meer.
Ook onder ppt gebeurt er niets.
Is er verder nog iets te verzinnen om zo'n pps programma toch te kunnen laden?
Bedankt weer voor je reactie
Ake

Hoi,

Om te kijken of het daaraan ligt:
Schakel je firewall eens uit en kijk of het dan wél lukt.

geen pps kunnen openen

Hoi Vanveelen
Nog even geprobeerd of het ook zonder firewal zou gaan maar ook hier helaas geen respons.
Misschien nog een tip?
Groetjes Ake

Hoi,

Ben bijna 'uitgeput' ..... :p
Heb je al geprobeerd het bestand eerst op te slaan op je computer?
(rechtklikken op de bijlage en kiezen voor 'Opslaan als ....')

geen pps op computer

Hoi Vanveelen
Opslaan op computer werkt prima maar weergeven van de pps schijnt niet tot de mogelijkheden te behoren.
Zijn alle mogelijkheden uitgeput?
Denk dat ik open office anders maar een opnieuw ga installeren. Misschien is er daar bij de installatie iets fout gegaan
Groetjes en bedankt Ake

Laatst bewerkt:
weergave pps presentaties

Hoi computergenoten
Heb open office ondertussen van computer gewist en weer opnieuw geinstalleerd. Heb ook weer de gratis pp vieuwer geinstalleerd. Dit alles in de mening dat er misschien iets fout was gegaan met het installeren van de open office.
Het resultat is nog steeds bedroevend. Ik kan de pps nog steeds niet laden.
Dus blijft mijn vraag open. Heeft iemand een idee waarom ik geen pps bestand kan bekijken? ( heb alle voorheen genoemde procedures zonder succes weer uitgevoerd)
Bedankt weer voor jullie support. Groetjes Ake

Hoi,

Verander de extensie .PPS eens in .PPT ....

Dus:

Pet-Haiti.PPC in Pet-Haiti.PPT

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan