Bijlage informatie weergeven in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exoltes

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2015
Bestaat er een formule hoe ik makkelijk de totale grote van de bijlage per record kan ophalen?
En indien mogelijk in een andere cel het aantal bijlages?

Voorbeeld Access Bijlage.JPG

Dit is wat ik wens te bekomen maar dan automatisch (nu heb ik het aantal en de grote manueel ingevuld).

Waar gaat dit over?
Als je de vraag (die vrij basic Access is) niet snapt, gaat het lastig worden om een antwoord te verzinnen :).

Ik heb (als je mijn bijdragen wel eens leest weet je dat) maar één antwoord: gooi het bijlageveld zo snel mogelijk weg, want je hebt er niks aan. Sla je bijlagen los van de database op, eventueel op een algemene schijf op het netwerk als verschillende gebruikers er bij moeten en gebruik een tekstveld om de bestandsnaam op te slaan en een FollowHyperlink om het bestand te openen.
Ik vermoed, als je toch eigenwijs wilt zijn, dat je een functie moet maken die de klus klaart, omdat specs van bijlagen alleen op detailniveau in een query opgevraagd kunnen worden. Hoewel je wellicht met een Totalenquery ook een heel eind kan komen. Ik heb dat nooit getest natuurlijk, want ik gebruik, indachtig mijn eigen mantra, geen bijlagevelden.

Ik ben al redelijk ver gevorderd in alles wat ik wens te bereiken met mijn bijlages etc dus ik ga er toch even aan vast houden.

Het probleem dat ik op moment heb is dat sommige afbeeldingen binnen de bijlages groter zijn dan ze zouden mogen zijn waardoor de hele database iets te groot wordt.
Deze zou ik er vlot willen kunnen uitfilteren door de grote van mijn bijlages te kunnen zien.
Als ik dit niet met een of andere formule kan doen zal ik 1000+ bijlages handmatig moeten nakijken wat toch redelijk tijdsintensief is. Hopelijk kent iemand dergelijke formule die mij verder kan helpen.

Alvast bedankt voor enige hulp.

Dat gaat je nooit lukken, want die informatie is niet beschikbaar. Overigens mag dit:
Ik ben al redelijk ver gevorderd in alles wat ik wens te bereiken met mijn bijlages etc dus ik ga er toch even aan vast houden.
nooit een reden zijn om maar door te prutsen met een verkeerd systeem. In mijn nederige ogen :).
Het leuke is: met mijn oplossing is het a) prima mogelijk en b) niet eens nodig :).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan