Bijlage niet te openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PKingswood

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2004
Ik heb een bericht met een bijlage die ik niet kan openen of opslaan. Er staat de melding bij: "OE removed access to the following attachments in your mail: accordeon.pub". Ik ben er echter zeker van dat de bijlage betrouwbaar is.
Ook als ik een testberichtje met een willekeurige bijlage aan mezelf stuur, krijg ik deze melding.
Niet één bijlage kan ik nog openen of opslaan (als). Ik gebruik Outlook Express 6, Engelse versie (een taal waar ik niet goed in ben).

Laatst bewerkt:
Aan de foutmelding te zien gaat het over Outlook Express:
De lijst met onveilige bestanden niet gebruiken
De optie Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan uitschakelen:
1. Start Outlook Express.
2. Klik op Opties in het menu Extra.
3. Open het tabblad Beveiliging, schakel het selectievakje Opslaan of openen van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan onder Virusbeveiliging uit en klik op OK. Meer info.

Ik werk met Outlook Express 6.0 (engels, waar ik niet zo goed in ben).
Als ik in het afrolmenu Tools, klik op Options en vervolgens tabblad Security kies, zie ik geen enkele optie om uit te schakelen die iets met inkomende bijlage's (attachments) te maken heeft.
Wel bedenk ik me dat ik wel eens een bericht ontvang met de melding dat door de beveiligingsinstellingen het bericht mogelijk niet juist wordt weergegeven.
Ik krijg echter niet gevonden waar ik deze instelling kan aanpassen.

Laatst bewerkt:
Door het aanvinken van "Read all measseges in plain text", ben ik nu wel van de melding af dat door de beveiligingsinstellingen het bericht mogelijk niet juist wordt weergegeven.
De mogelijkheid om de beveiliging van bijlagen op te heffen, is grijs gevinkt en heb ik geen toegang toe om deze te veranderen. Hoe krijg ik hier toegang toe?

Zo kunnen dat het volgende op jou van toepassing is. Antwoord van klik > Tanja1968 bleek hier de oplossing.

Dit staat er:

Ga naar start-uitvoeren, typ regedit, zoek naar:
BlockEveAttachments en verwijder de waarde die daarbij staat. Waarschijnlijk te vinden onder,
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Outlook Express
Bron: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=153816&highlight=express+vinkje+grijs

en wat uitgebreider:

1. Make sure that no programs are currently running, including Outlook Express
2. Click Start, then Run
3. In the Run dialog box, type "regedit" into the "Open:" field without quotes and click "OK"
4. Once REGEDIT is open, click the plus (+) symbol by HKEY_LOCAL_MACHINE
5. Click the plus (+) symbol by SOFTWARE
6. Click the plus (+) symbol by Microsoft
7. Click on "Outlook Express" once to highlight it
8. In the right hand pane, double-click "BlockExeAttachments"
9. For "Value Data" enter 0 and then click "OK"
10. Exit REGEDIT and restart your machine

JA!
Het is gelukt.
Het is niet noodzakelijk dat je alle lopende programma's uitschakeld. Opnieuw opstarten is ook niet eens nodig.
DANKJEWEL.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan