Bijlage verdwijnen soms bij ontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janvk01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Beste Allemaal

Volgende situatie op een PC (Vista met Outlook 2003) als ik een mail maak via Microsoft Outlook 2003 met daarin een bijlage (.doc , .xls , .pdf , .jpg) en die verstuur gaat het naar de meeste mensen goed zij ontvangen het mailtje en de bijlage zijn bereikbaar (getest met als ontvangers (Microsoft Oulook 2003 & 2007, Outlook Express 6 , webmail OWA)

Maar er zijn ook ontvangers, voor zover nu duidelijk is lijkt het vooral op te treden bij Outlook express 6, zij zien het mailtje in het overzichtslijstje van binnengekomen mail staan met een paperclip ervoor maar als ze het mailtje zelf openen kunnen ze de bijlagen niet zien geen paperclip. Ook geen meldingen van onveilige bijlage geblokkeerd gewoon onzichtbaar.

Hebben op de verzendende pc de virusscanner al weg gehaald en zonder virusscanner verzonden maar geen resultaat, aan de ontvangende kant staat AVG Free van Grisoft geinstalleerd. Het lijkt alsof aan de ontvangende zijde alleen de mails van deze afzender worden geblokkeerd, want sturen we een mailtje van de afzender met bijlage naar een derde partij en die forward dat mailtje weer naar de normale ontvangende partij dan zijn de bijlagen wel te lezen dus via een tussenstap.

Iemand enig idee waar ik nog kan kijken??
Met dat ik dit schrijf bedenk ik me dat ik ook nog even naar spamfighter kan kijken die staat op de ontvangende partij geinstalleerd(ga dat nog even proberen)

ALvast bedankt

Jan

Je geeft een hele lijst van bestandtypes. Is het mogelijk dat het met name de .jpg bestanden zijn die verdwijnen? Deze lopen nogal "in de papieren" en sommige ISPs verwijderen by default alle bijlagen die een mail boven de 2MB of 5MB totale omvang zouden doen komen.

Kan dit het probleem zijn?

Dank willem

nee het zit hem niet specifiek in de JPG bestanden juist meer in de PDF DOC en XLS bestanden. Ook de groote maakt niet uit of het een bestand van 20 kb of van 800 kb bj elkaar is.

Dank voor het meedenken

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan