• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijlage wel te openen maar niet te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

J de B

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Goedemiddag,

Kan iemand mij helpen met het volgende, bij een E-mail bericht ontving ik een bijlage die ik niet kan lezen, in eerste instantie dacht ik zelfs een optie (aan te klikken) te zien om op het Web te zoeken naar een soort conversie programma maar die optie heb ik niet gebruikt en nu krijg ik deze niet meer te zien.
Het is een bestand dat niet in Excell te openen is waarschijnlijk van openoffice.
Hetgene dat op mijn scherm verschijnt zijn enkel vreemde tekens waar ik niets uit op kan maken.

Bij de mogelijkheden die Excell mij biedt kom ik er niet uit!

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Wat is de naam van dat bestand, incl. de drie letters achter de punt?

Bedankt voor de snelle reactie!

Het bestand heet "Huurlijst + Slijpwerk + DTR per 15-10-2008.sxc"
De vorige lijst kon ik wel openen en deze heette Huurlijst + slijpwerk.xls
Het enige verschil is hetgeen er achter de punt staat volgens mij.
Ze komen van dezelfde afzender en computer, ik begrijp er niets van, de verzender is op het moment ook niet te bereiken en ik kan het dan ook niet navragen.

Is inderdaad gemaakt met Open Orffice maar ik kan helaas nergens vinden hoe dat met Excel te openen...

Zijn beide bestanden ( .SXC en .XLS) in openoffice aangemaakt of is XLS eerst in iets anders gezet alvorens te verzenden?
Ik kan me herinneren dat degene die het bestand de eerste keer verzonden heeft mij nog telefonisch mededeelde dat hij het zelf op zijn computer ook niet kon lezen, omdat de computer waar het op gemaakt is alsook die van mij werkt op XP en zijn "verzend computer" werkt op Vista dacht ik dat het daar aan lag........
Degene die het in 1=ste instantie verzonden heeft is op vakantie en degene die het vandaag verzonden heeft is vanmiddag vrij en ook op pad!

Er zit een hoop werk in dat bestand en ik moet het op korte termijn voorzien van extra gegevens dus ik zit met mijn handen in mijn haar, help.........!

Heb je hier wat aan?

Je kunt het met Excel laten werken door OpenOffice te installeren (=gratis) en op te slaan als Excel bestand.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Door Open Office te installeren kun je het sowieso gebruiken, maar dat is uiteraard logisch met een Open Office bestand!:D

Door Open Office te installeren kun je het sowieso gebruiken, maar dat is uiteraard logisch met een Open Office bestand!:D
Briljant :thumb:
Maar dat geldt dus niet voor Microsoft Office.:p

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan