Bijlagebeheer uitzetten/aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lianna

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2013
Sindskort kan ik geen bijlage meer downloaden via Google Chrome. Hij geeft continu aan: ''virus gedetecteerd''. Ik heb heel internet afgezocht, en informatie van Microsoft over bijlagebeheer gelezen, maar ik kom er echt niet uit. Er was hier eerder al een vraag over gesteld, maar zelfs de stappen die daar worden vermeld heb ik al ondernomen en nog steeds geen resultaat. Is er iemand die me alsjeblieft kan helpen? Ik ben al dagen bezig. Ligt het misschien aan mijn AVG Anti-virus dat het te hoog is beveiligd? Ik heb weinig tot geen verstand van computers, dus stap voor stap. Help dit meisje, die eigenlijk hoort te dansen op koninginnennacht
uit de brand. :(

Ok, vraag je eerst even af hoe belangrijk die bijlage is:

Komt het van een betrouwbare bron?
Heb je om die bijlage gevraagd?

Dan heb je het over Google Chrome, dus ik neem aan dat het om webmail gaat. In dat geval heeft Google zo zijn eigen methoden om besmette bijlagen te blokkeren & mag je er ook vanuit gaan dat er iets mis mee is.

AVG gebruik ik zelf niet meer maar is 1 van de 2 gerenommeerde gratis AV's welke ook e-mail scannen, & ook blokkeren inclusief bijlagen, in tegenstelling tot andere gratis (of niet) AV's.
Dat kan je via Opties instellen, waarschijnlijk onder zoiets als Mail- of Web-schild. Niet zeker? Niet doen!

Wat bedoel je met downloaden? Er nog het verschil tussen Openen (direct) of Opslaan (indirect) op je hardeschijf. De laatste methode is te prefereren omdat je dan de AV de bijlage kan laten scannen & eventueel laten repareren.
Lukt dat niet dan is er echt wat mis (weggooien & vergeten), of een zgn. False-Positive. Dat kan je laten controleren door de opgeslagen bijlage te laten controleren op:

https://www.virustotal.com/nl/

Maximaal op te laden bestandsgrootte 64MB, & word gecontroleerd door meer dan 40 bijgewerkte AV's.

Ga dansen, die bijlage wacht wel, vrolijke Koninginnenacht/dag!... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan