Bijlagen in Outlook Express, plaatjes vallen weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jovis

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Als mijn vriendin een bijlage krijgt met een word-document (.doc), komen de plaatjes niet mee. Helemaal lege plekken waar ze zouden moeten zitten.
Wat is daar aan te doen?

en hoe is dat document verstuurd dan? Als "echte" bijlage (dus met paperclipje vastgemaakt bestandje), of direct gemaild vanuit Word?
Met welke versie van Word is dat bestand gemaakt, en welke versie is Outlook?

madmuppet,
Het bestand is als bijlage verstuurd, niet in het bericht zelf.
De versie van Word waarmee het gemaakt is, weet ik niet. Dat ga ik vragen. Het kan een tijdje duren voordat ik antwoord heb. Het is in ieder geval geen .docx-bestand.
Mijn vriendin gebruikt niet Outlook, maar nog altijd Outlook Express 6. Een ander emailprogramma zou ik eerst zelf moeten aanleren en daarna haar moeten instrueren. Dat laatste zal het moeilijkste zijn, denk ik. En dan ook het overzetten van de .dbx- en de .wab-bestanden.
Ik gebruik zelf gmail, heb dus geen gedonder hiermee.

madmuppet, of voor wie nog een tip heeft: merkwaardigerwijs worden bij het afdrukken de plaatjes ineens wel zichtbaar. Als het document naar een ander (mij bijvoorbeeld) doorgestuurd wordt, zijn de plaatjes ook ineens boven water! Ze zitten er dus wel in, maar worden in de PC van mijn vriendin verborgen.

Wat ik gedaan heb:
Andere documenten met plaatjes, toegezonden van dezelfde afzender bekeken door ze in Word te openen. Die documenten laten wel plaatjes zien, alleen het laatst toegezonden document niet.
In die tussentijd is wel de hele C:\ (systeem)-schijf leeg geweest. Daarna is Windows XP opnieuw geïnstalleerd en ook Outlook Express vanaf een bestaande installatie-CD en Microsoft Office (2003) idem.
Om te kijken of de fout misschien in Word zat, heb ik MO verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De plaatjes zijn nog steeds niet te zien. De fout zou nog in OE kunnen zitten. Die heb ik nog niet geher-installeerd. Vind ik ingewikkeld en riskant.
De afzender beweert dat het document in Open Office is gemaakt (dat weet zij niet zeker. Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk want het document heeft de extensie .doc.
Wat zou het dan nog kunnen zijn..

Het betreft een nieuwsbrief die als bijlage van een mail aan verschillende mensen is gezonden. Bij mij zijn de plaatjes wel te zien en bij mijn vriendin niet. Ik heb ook geen klachten gehad dat anderen het document niet konden lezen.
Merkwaardigerwijs zijn de plaatjes er wel als zij het document afdrukt en ook als zij het naar mij doorstuurt. Dan zijn ze naar mijn mening niet verdwenen maar verborgen geraakt. Ze zijn er (bij haar) ook niet als zij het bestand op de PC opslaat en van daaruit nog eens bekijkt.
Er zijn ook geen kaders te zien op de plaatsen waar de plaatjes horen.
Wat nou?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan