Bijlagen in rapport plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

VRstefan

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Beste leden,

Ik heb een tabel met een veld als type Bijlage. Als ik dit veld op een formulier plaats dan kan ik via de navigatieknoppen naar een volgende of vorige foto.

Op een rapport krijg ik eveneens één foto met die knoppen. Ik zou echter op het rapport alle foto's gelijktijdig willen zien, evenals ik het rapport afdruk moeten die foto's mooi naast elkaar komen te staan.
Is dit mogelijk?

Stefan

Laatst bewerkt:
Dan moet je in een query de velden uitlezen, en niet het object. En daar je rapport op baseren.

Ik veronderstel ook dat er per foto een vak moet voorzien zijn. Probleem is dat het aantal foto's kan variëren per record.
Ik zou ook graag de foto's horizontaal naast mekaar zetten.

Ik maak nl een "Plaatsbeschrijving van woningen" voor op een windows-gestuurde tablet. Bij schade worden er 1 of meerde foto's genomen.

Ik veronderstel ook dat er per foto een vak moet voorzien zijn. Probleem is dat het aantal foto's kan variëren per record.
Niet als je het goed doet. Een recordset zou voor elk item een apart record moeten hebben (vandaar de uitgesplitste query) en dan groepeer je op de hoofdgegevens (die dan herhalend voorkomen) en zet je de unieke items in de detailsectie. Overigens is een bijlageveld niet aan te raden (om meerdere redenen). Ideaal zou zijn om de bijlagen buiten de db op te slaan, en de records daarvoor in een aparte gekoppelde tabel te zetten. Dan heb je de natuurlijke situatie die al je problemen in één keer oplost.

De bijlagen zet ik een aparte directory en in een tabel de 'plaats' waar de foto staat. Alleen moet ik wat experimenteren met het horizontaal plaatsen van meerdere foto's op het rapport.

Gegevens horizontaal zetten in een rapport kan niet, tenzij je er een soort Etikettenrapport van maakt. Maar dan kun je de rest van het rapport niet fatsoenlijk opmaken. Je zou dan een subrapport kunnen proberen voor de foto's met een Etiketten layout (i.e. meerdere kolommen die van links naar rechts gevuld worden) dat je in de detailsectie van je hoofdrapport zet, en koppelt aan het ID van het hoofdrecord.

Wil je dat niet, dan zul je een aantal vaste foto objecten op het rapport moeten zetten, die je dan zichtbaar maakt bij het opmaken van het rapport. Of met een standaardfoto vult van een witte pixel bijvoorbeeld.

Okee. Beste is inderdaad een vast aantal objecten plaatsen. ik zal een limiet op de te nemen fotos plaatsen.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan