bijlagen ms outlook 2003 opent niet door verkeerde bestandslocatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

meanstreak

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Hallo,

Ik ben Kees en zit met een vreemd probleem, misschien voor sommige van jullie snel op te lossen dus hierbij mijn vraag. Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Werk op een laptop met ms outlook 2003, hierop heb ik van de week windows 7 gezet en alles is goed gegaan. Echter 1 ding blijft vreemd;

Als ik een bijlage met welke *.* dan ook wil openen krijg ik een foutmelding (zie bijlage), het lijkt wel of het bestand wil openen via mijn externe harde schijf, waarmee ik wel mijn data en bestanden mee synchroniseerd maar verder geen betekenis heeft.

De persoonlijk mappen van het account staan netjes verwezen naar het bestand op de root outlook.pst.

Vreemde is ook dat dit bij de ene gebruiker wel zo is en bij de andere niet, daar werkt alles perfect. Beide hebben administrator rechten.

Ook heb ik al een keer een herstel gedraaid van office.

Wie kan mij verder helpen?

Bijlagen

• foutmelding.png
    foutmelding.png
    40,2 KB · Weergaven: 92
Kijk na of de TEMP en/of TMP variabele misschien verwijst naar een map op de Lacie schijf:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k set
Kijk wat de waarden zijn van de getoonde omgevingsvariabelen TEMP en TMP

Verder is het interessant te vernemen of je misschien heb lopen ****en met de plek waar Mijn Documenten etc. staan in je gebruikersaccount (dus dat je die naar een map op de Lacie hebt laten verwijzen ipv. naar de gewone harddisk).

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,

Bedankt voor je reactie.

TMP en TEMP verwijzingen staan goed naar de C:/.......

De verwijzing mijn documenten heb ik niet aan gezeten, dit nog voor de zekerheid nagekeken maar deze verwijst ook goed.

Heb je nog meer mogelijkheden?

Groeten,

Kees

Je praatte over synchronisatie-software. Als ik je schermafdruk nog eens bekijk, zou ik het idee krijgen dat die (ook) rechtstreeks werkt vanuit Outlook?
Indien ja, dan moet je maar even kijken waar je daaromtrent in het synchronisatie-plugin aanpassingen kunt doen m.b.t. (tijdelijke) mappen die moeten worden gebruikt etc.

Verder kun je ook de registry-editor starten ([Windows-toets]r toetscombinatie -> regedit.exe
en dan zoeken naar de mapnaam die genoemd wordt in de schermafdruk. Hopelijk wordt je dan a.h.v. de plek in de registry waar die waarde gevonden wordt duidelijk aan welk programma en/of Outlook invoegtoepassing het probleem ligt.

Tijs.

Tijs, super bedankt. Het zat hem dus in het register daar stond de cache met verwijzing naar de externe harde schijf, deze allemaal aangepast naar de juiste en draaien maar.

gr.
Kees

Fijn dat het nu opgelost is.

Graag nu nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Hi,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing van precies hetzelfde probleem. Ik geloof nu een antwoord te hebben gevonden, alleen ik kom er nog niet helemaal uit. Kees (of iemand anders) zou je misschien aan kunnen geven waar ik dit precies zou kunnen vinden in het register en wat (en hoe) ik dit vervolgens moet aanpassen?

Bedankt en groeten,

Daniel

Hoi Daniel,

Je gaat naar het register door deze te openen met regedit, tik hier ctrl+f in en dan kan je de bestandsnaam of een gedeelte van de verkeerde link die je krijgt bij het openen van een bestand intikken en dan zoeken. Dan kom je vanzelf bij de verkeerde link terecht pas deze aan naar de juiste link waar je bestand staat en druk daarna op F3 om verder te zoeken in het registeren naar de verkeerde link. Ik weet niet meer hoeveel ik er aangepast heb, dacht 2 stuks en elke keer als de link aangepast hebt kan je weer op F3 drukken om verder te zoeken in het registeren tot alles aangepast is.

Als je dan het register afsluit en opnieuw in outlook een bestand opent vanuit een mail zal deze geopend worden.

Maak voor alle veiligheid een kopie van je register, door op bestand - opslaan als te klikken en sla deze dan ergens op je harde schijf op.

Hoop dat het lukt.

Kees

Hi Kees,

Ik kom er niet uit, voor de goede orde ik krijg de volgende foutmelding;

OUTLOOK.EXE - Geen schijf

Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in station \Device\Harddisk5\DR5.

Het gekke is dat ik ook al een keer "Harddisk6\DR6" heb gehad.

Als ik \Device.... zoek in regedit wordt er niets gevonden. Hopelijk komt dit bekend voor en kan je nog wat advies geven?

Alvast bedankt.

Daniel

P.S. als ik dit straks wel heb kunnen vinden in regedit, waar moet ik het dan in veranderen (zou je een voorbeeld kunnen geven?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan