Bijlagen openen in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tosca007

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Hallo allemaal,

Ik wil een bijlage in outlook openen, helaas opent hij mijn berichten standaard niet in Word, maar in windows vieuwer voor afbeeldingen en faxen. Helaas heb ik de kennis (nog) niet in huis om dit op te lossen. kan ik ergens aangeven in welk format een bijlage moet worden geopend?

alvast bedankt voor je hulp!

Tosca:confused:

Bijlage openen in Outlook

Hallo,

Als je de bijlage selecteert en dan rechtermuisklik zie je een scherm met allerlei mogeliijkheden, kies dan Microsoft Word.

Hallo willy

helaas kan ik geen word selecteren

als ik op de bijlage ga staan en dan op de rechtermuisklik klik zie ik:
openen
afdrukken
opslaan als
snel weergeven(licht grijs niet actief)
kopieren
verwijderen
beeld

helaas geen keuze mogelijkheid dus voor word!

Openen bijlage in Outlook

En als je dan probeert opslaan als en dan de extensie na de punt doc ingeeft. Dan moet het toch lukken.

tuurlijk dat lukt wel

maar het lijkt me dat ik ook gewoon een bijlage moet kunnen openen zonder dit op te slaan. het kan ook alleen hij opent het in vieuwer, dus ik denk dat ik hier iets ergens ofzo moet kunnen aanpassen?:o

Openen bestand in Outlook

Wat voor extensie heeft de bijlage, is dat jpg of iets anders?

ik zie geen extencie staan

wel zie ik aan het document dat het een word bestand is door de w in het incoontje van de bijlage

Openen bijlage in Outlook

Ik heb nog even nagekeken hoe het hier in Outlook gaat, maar alle bijlage (jpg) gaan automatisch geopend worden in een viewer. Als het een Word document is komt er eerst een scherm met de vraag, open it. Bij mij gaat dan autmatisch Word open.

nou goed plan dat wil ik ook, maar ben overal aan het klikken waar ik een voorkeur kan aangeven in outlook mbt het openen van bestanden, of hoe ik zo'n melding krijg zoals jij aangeeft, helaas nog niet gevonden.

maar we zoeken verder............

bedankt alvast voor het meedenken

Klik op een word bestand dat bv in Mijn Documenten staat met de rechtermuisknop en kies vervolgens voor:
Openen met > Programma kiezen
Kies daar dan het juiste programma waarmee je word wil openen en vink tevens aan:
Dit type bestand altijd met dit programma openen

Opent het bestand nu wel goed in Outlook ?

hallo giga

bedankt voor je tip

helaas kon ik niets aanvinken met bestanden altijd met dit programma openen, toch is het nu geregeld

bij mijn documenten ben ik in de taakbalk naar extra gegaan, mapopties, bestandstypen, hier .doc opgezocht en hier stond inderdaad de vieuwer, dit heb ik aangepast naar word voor windows.

perfect het werkt!! ik kan m'n bijlagen weer rechtstreeks openen

bednkt voor jullie advies!!
Tosca

Graag gedaan :)

Vink rechtsonder op deze pagina ff aan dat de vraag is opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan