Bijlagen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skin de Kat

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2002
Hallo,

Ik krijg veel mailtjes met bijlagen en die wil ik dan opslaan in een
speciale map. (Ik gebruik OE6 en Windows XP.)
Nu OE ze steeds in "Mijn Documenten" gooien.
Als ik nu blader naar een andere map of b.v. in het register onder
\HKEY_CURRENT_USER\Identities\{nummer}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0 de sleutel "Save Attachment Path" aanpas dan gaat het 1(!) keer goed.
De volgende keer komt OE weer met "Mijn Documenten" aanzetten.

Kijk ik vervolgens in het register dan is de waarde van de sleutel veranderd: het laatste teken is verdwenen!?!?
En tja, die map bestaat niet dus gebruikt OE "Mijn Documenten" maar.

Is dit een bug in OE6 (in combinatie met XP)?
Is er een mogelijkheid om dit op te lossen door b.v. een sleutel "read only" te maken? (Ik weet overigens helemaal niet of dit kan.............)

Er moet ook nog iets anders in het register veranderd worden.:)

Ga eerst naar HKEY_CURRENT_USER\Identities\{nummer}
Verander daar het pad dat achter Attachment Path staat in het pad dat naar de gewenste map voert.

Ga dan naar HKEY_CURRENT_USER\Identities\{nummer}\Software\Microsoft\Outlook Express\5.0
Vul bij Save Attachment Path hetzelfde pad in.

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik vond jouw aanpassing hier: http://www.omewil.nl/tips/outlook.html#opslaglocatie Start regedit en blader naar de sleutel:
HKEY_CURRENT_USER\Identities\{nummer*}\Software\ Microsoft\Outlook Express Selecteer 5.0
Maak een nieuwe sleutel (Tekenreekswaarde of String value) en geef die naam "Save Attachment Path"
Verander de waarde in de gewenste locatie

Onderste regel (vet gedrukt) ook gedaan?

Geplaatst door gezina
Maak een nieuwe sleutel (Tekenreekswaarde of String value) en geef die naam "Save Attachment Path"
Hij heeft die sleutel al. Het probleem is dat de waarde die hij eraan geeft niet blijft staan.
Die blijft wel staan als je die andere sleutel (Attachment Path) in HKEY_CURRENT_USER\Identities\{nummer} ook verandert.

Guus.

Ik heb alles aangepast, maar het probleem blijft.
Na 1 keer bijlage opslaan, verandert de sleutelwaarde doordat het laatste teken verdwijnt. (D:\Opslag wordt dus D:\Opsla)
En omdat die map niet bestaat, gebruikt OE "Mijn Documenten" weer.................

Het lukt wél als je de naam van het pad afsluit met een backslash: in jouw geval dus D:\Opslag\ :)

Ook dan wordt na één keer opslaan het laatste teken (nu dus de backslash) weggehaald (zie bijlage), maar dat is toch overbodig; er blijft nog altijd D:\Opslag over en dat is voldoende.

Het blijkt dan ook niet nodig te zijn de waarde in HKEY_CURRENT_USER\Identities\{nummer} te veranderen; daar kan dus gewoon C:\Mijn documenten\ achter Attachment Path blijven staan.

Guus.

Laatst bewerkt:
Beste Guus,

Bedankt voor alle moeite, maar helaas hiermee is het probleem niet opgelost. :confused:

Verander ik de sleutelwaarde in D:\Opslag\ dan maakt OE hier na één keer D:\Opslag van en dit gaat dus nog goed, maar na de volgende keer is het D:\Opsla en die map bestaat niet dus......... gebruikt OE weer Mijn Documenten :evil:

Ik begin langzaamaan te bedenken dat het niet op te lossen is.

Ik heb nog even verder gezocht en het blijkt een bug in Outlook Express te zijn, waar geen echt afdoende oplossing voor is; elke keer wanneer je een bijlage opslaat, wordt het laatste teken van Save Attachment Path verwijderd.
Er is wel een trucje om de lokatie waar je je attachments wilt opslaan een tijdje vast te houden.
Voor Windows 2000 en XP voeg je achter het pad een hele reeks backslashes toe.
Voor Windows 98 en ME voeg je een hele serie punten toe.
Elke keer als je nu een attachment opslaat, wordt de laatste backslash/punt verwijderd.
Als je dus 60 backslashes/punten toevoegt, kun je 60 keer je attachments opslaan voordat je het register weer moet wijzigen.
En daar zijn scriptjes voor, zodat je dat niet handmatig hoeft te doen.
Dit script is voor Windows XP en 2000.
En dit script voor Windows 98 en ME.
Het is niet de meest elegante oplossing, maar totdat Microsoft die bug heeft verholpen is het het beste compromis.
Ik hoop dat je hier toch een beetje mee geholpen bent.

Guus.

Bedankt Guus :thumb:
Het script is handig en zolang Microsoft de bug niet verbetert de beste oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan