Bijlagen worden gepresenteerd met X

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Berichten
159
Beste lezer van dit bericht,

Het zal wel heel simpel zijn, maar ik zie het niet.
Onlangs heb ik Karspersky op mijn systeem gezet en als ik nu een mail binnenkrijg met een bijlage wordt dit gepresenteerd met een X in een vierkantje.
Waar moet ik in W.Live Mail of in Karspersky iets aanpassen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen!

Met vriendelijke groet,
Harry
 
Vermoedelijk blokt die kaspersky jou binnen komende mail.

Of heb je een betaalde versie, wellicht eens updaten of zo.

Let op het bericht kan ook een virus bevatten. Kijk uit dan he.

Klikje

Laat gerust weten hoe het je verging. Groeten Manamana.
 
Hallo MM,

Heb net een betaalde versie aangeschaft na Blue Screens bij Bitdefender.
Heb de software op mijn systeem gezet en direct update's gedraaid.
In de ontvangen bijlagen zitten geen virussen verstopt, want ze waren van mezelf aan mezelf gericht.
Hoe nu verder.

Groeten,
Harry
 
Toch zou ik voor de zekerheid even op virussen scannen. Je zou ook heel even die kasparov kunnen uitschakelen. Maar gelijk weer inschakelen.

Beveiligingsopties
Klik linksboven op de donkerblauwe startknop van Windows Live Mail.

Ga naar Opties > Beveiligingsopties.

Het menu Beveiligingsopties opent.

Klik op tabblad Opties.

Windows (Live) Mail verplaatst automatisch spamberichten naar de map Ongewenste e-mail.

Door het beschermingsniveau te wijzigen, pas je de strengheid van het spamfilter aan.

Je hebt keuze uit vier opties:

Geen automatisch filter

Het e-mailprogramma houdt geen e-mailverkeer tegen (behalve berichten van geblokkeerde afzenders).
Laag

Blokkeert alleen e-mails die gegarandeerd spam zijn.
Hoog

Beschermt je tegen nagenoeg alle spam. Het risico met deze instelling is wel dat Windows (Live) Mail gewenste e-mail als spam aanmerkt en deze berichten naar de map Ongewenste e-mail verplaatst.
Alleen veilige afzenders.

Ten slotte kun je ervoor kiezen om alle binnenkomende berichten te blokkeren, met uitzondering van e-mailadressen uit de veilige lijst. Selecteer de gewenste instelling. Als je momenteel veel spam ontvangt, kies jevoor de instelling Hoog. Klik daarna op Toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Beste MM,

Je verhaal is duidelijk, maar . . .
De bewuste mail mag wel worden ontvangen, maar het Xje moet vervangen worden door de bijlage zelf!

Groeten,
Harry
 
Gokje. Zet je zelf eens bij de veilige afzenders.

Is die bijlage een foto of zo.

Is die mail corrupt, ja anders krijg je die melding niet.

Probeer dan eens als het een afbeelding is........

Open je het originele e-mailbericht, klik met de rechter muisknop op de betreffende afbeelding, en kies Opslaan als..... (als dat kan) om deze op te slaan op het bureaublad van je computer. Klik Doorsturen.

Verwijder de afbeelding middels het "x" teken en vervang deze door de afbeelding vanuit je bureaublad in het bericht te kopiëren/plakken. Selecteer Verzenden.
 
Laatst bewerkt:
Het zou ook iets met HTML kunnen zijn, ergens boven in je beeldscherm. Bij WLM. Kijk daar eens even testen.
 
Hallo MM,

Een aantal zaken mbt HTML uitgeprobeerd. Lijkt niet de juiste ingang voor mijn probleem.

Groeten,
Harry
 
Is het maar met 1 mailtje wat het probleem is. Hoe zit het met de rest.

Ken je de afzender persoonlijk. Vraag of hij die mail nog heeft en/of laat hem nog eens wat opsturen als dat kan.

Als het die ene mail is dan zou ik die onmiddellijk verwijderen. (eerst nogmaals scannen) Kijken wat die scan doet.

Heb je je computer uitgebreid gescand (nogmaals doen. Met MBAM. Pak de free version. Ga dat maar eens doen. Laat maar weer weten he. Succes.
 
Goeiemorgen MM,

Het lijkt er op dat het systeem dit doet vanaf een bepaalde datum.
Ik had onlangs wel een storing in het moederbord. Dit is gerepareerd.
Heb de vraag nu neergelegd bij mijn Computerman. Dit duurt te lang en kost me teveel tijd.

Ik kan trouwens geen bijlagen en bv PDF openen.

Ik laat je de afloop nog wel weten.

Groeten,
Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan