Bijlages willen soms niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

okkie-trooy

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2001
Hoi,
Af en toe kryg ik een mailtje binnen met een bestandje erbij,
Maar als ik erop klikt, kryg ik de volgende vermelding:
Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het conf.scherm.
Wat moet ik nou precies doen? want ik snap het niet zo!
Alvast bedankt!
okkie

Die melding krijg je als een bestand geopend 'probeert te worden' waarvan Windows het type niet 'kent' (of als Windows het wel kent, maar dat niet door heeft). Bestands-associsiatie, heet dat.

Bijvoorbeeld: als je geen MS Word hebt geïnstalleerd, kun je op een computer ook geen Word-documenten openen (even kort door de bocht en los van andere programma's die dat dan weer zouden kunnen afvangen. Windows vraagt dan met welk programma je het document wilt openen. Je kunt dan een programma aanwijzen en eventueel instellen dat Windows altijd dat programma moet gebruiken. In dat geval heb je een bestands-associatie ingesteld.

Je kunt dat op verschillende manieren instellen/corrigeren.

Voor sommige bestandstypen moet je toch echt eerst een programma wat in staat is de bestandstypen te openen installeren. Bijvoorbeeld bepaalde typen multimediabestanden, opf PDF-jes.

Om wat voor een bestandstypen gaat het in jouw geval?

Hoi Anykey,
Ik kryg dan een venster met de vraag of ik dit bestand wil openen
Naam: hondjes.pps
Type: onbekend bestandstype

Laatst bewerkt:
Dat is een Powerpoint bestand. De vraag is of je Microsoft Office op de pc hebt staan, en dan in het bijzonder Powerpoint.

Als dat niet het geval is, is er meestal geen man overboord; er zijn gratis viewers te downloaden bij Microsoft. Probeer Powerpoint eens te associeren; als je het niet kunt aanklikken in het menuutje, kun je zelf een programma uitkiezen via hetzelfde menu. Zoek dan (ongeveer):
C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\POWERPNT.EXE
(Ik schrijf ongeveer omdat Office10 in mijn aanduiding, staat voor Office XP. Als je een andere Office versie hebt, kan het zijn dat er een ander getalletje staat.)

Ojee... ben de engelse taal niet machtig :s
En heb gezocht naar powerpoint, maar deze kan helaas niet gevonden worden.
Anders moet ik vanmiddag maar een kennis opscharrelen die wel engels kan!:s

Probeer dan eerst mijn suggestie even. Die's in het nederlands.

Of had je dat al gedaan?

Microsoft Office kan ik niet vinden op mn pc! Ik kon ook een gratis viewer downloaden via microsoft? en wat precies moet ik dan downloaden?
groetjes Okkie

Laatst bewerkt:
Het is probleem is opgelost! hebppsvieuwer dus gedownload en nu werkt het wel!!
Bedankt voor het meedenken!!
Groetjes Okkie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan