Bijlageveld doorsturen naar Word template

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemiddag forum,

Ik ben bezig met een database voor verwerken van diploma's. Bij de gegevens van de naam van de school is een bijlageveld met een ingescande handtekening (jpg-file).
Als ik een diploma heb gemaakt, met allerlei gegevens erop, wil ik deze gegevens doorsturen naar Word. Ik heb een template gemaakt; hierin staan bladwijzers om de locatie aan te geven waar de gegevens uit het diploma geprint moeten worden.
Dit gaat allemaal goed. Wat ik ook wil is de ingescande handtekening meesturen, en op de plaats van de juiste bladwijzer(tussen blokhaken bwHandtekening) plaatsen in het word-template.
Ik krijg dan echter een foutmelding

Code:
    objWord.ActiveDocument.Bookmarks("bwHandtekening").Select
    objWord.Selection.TypeText Me.IngescandeHandtekening
    ' objWord.Selection.TypeText Me.IngescandeHandtekening.FileData
    ' objWord.Selection.TypeText Me.IngescandeHandtekening.FileName
    ' objWord.Selection.TypeText Me.IngescandeHandtekening.FileType

Ik heb het met alle 4 opties geprobeerd. Bij de 1e optie verschijnt er niets in het word-document, bij de overige 3 optie gaat al fout bij het compileren (Compileerfout: Kan de methode of het gegevenslid niet vinden)

Wat doe ik verkeerd, of is wat ik hier wil niet mogelijk ?

mvg
John

In deze draad vind je een oplossing die in ieder geval werkt (getest met het voorbeeld). Misschien kun je jouw situatie er mee oplossen.

Super,

Ik heb het als volgt opgelost
Code:
    objWord.ActiveDocument.Bookmarks("bwHandtekening").Select
    objWord.Selection.InlineShapes.AddPicture ("C:\Diploma's\Handtekening.jpg")

Ik hoefde dus maar één regel te veranderen.
Ik moet er wel voor zorgen dat degene die met de database gaat werken altijd op deze locatie een bestand neerzet die Handtekening.jpg heet, anders werkt het niet.

Nog even kijken of ik iets kan vinden om de grootte van het jpg-bestand in kan stellen, zodat deze altijd een vast formaat heeft

Weer een stap dichterbij een (eerste) eindproduct

mvg
John

Laatst bewerkt:
Zet je velden (of in ieder geval je afbeelding) in een tabel met vaste breedte; je plaatje zal dan maximaal de breedte van de cel worden. Andere oplossing: na het invoegen de afbeelding selecteren, en de grootte in VBA aanpassen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan