bijlasge: slechts één word-pagina komt steeds aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
IK heb nu wel een zeer vreemd iets...

Als ik een bijlage (word-bestand) meestuur, komt daar staads alleen de eerste pagina van aan bij de ontvanger.
Terwijl ik toch echt gewoon het complete bestand toevoeg als bijlage.

Eerder had ik het niet door, maar was ik wel verbaasd als men iets niet bleek te weten maar waarvan ik wist dat ik het had doorgemaild.

Nu weet ik dus wat het probleem echt is. Maar dat is dus wel zeer vervelend omdat ik steeds moet navragen hoeveel pagina's men ontvangen heeft...

Iemand die enig idee heeft hoe dit kan?

Ter info nog: als ik het document open en het vanuit Word ga versturen dan komen wel alle pagina's aan.

En als je het bestand naar jezelf mailt, komt het dan ook wel gewoon goed aan? En ik neem aan dat je het bestand wel hebt opgeslagen voordat je het verstuurt?

Ja, het is altijd een opgeslagen bestand.
Heb het nog even gecontroleerd, maar bij mezelf komt ie onder andere account wel gewoon binnen. Zowel als ik kies voor meteen openen, als dat ik kies om het eerst op te slaan en dan openen.

Het probleem heeft zich trouwens bij verschillende ontvangers voorgedaan, dus ws ligt het niet aan hun pc, maar aan die van mij.

Hebben jullie allemaal dezelfde versie van Word?

Meedenkertje: mogelijk heb je aangevinkt bij Verzenden "Berichten opsplitsen indien groter dan..." in OE/Extra/accounts, selecteer het account, klik op Eigenschappen, tabblad Geavanceerd.?

Zoals in de Help van OE staat:

Grote berichten verzenden

Veel e-mail- en nieuwsservers hebben een beperking voor de grootte van de berichten die u kunt ontvangen en verzenden. De maximumgrootte is doorgaans één megabyte (1 MB) per bericht, inclusief alle bijlagen.

Met Outlook Express kunt u grote berichten of bestanden verzenden naar e-mail- en nieuwsservers waarop de grootte van berichten is beperkt, door de berichten op te splitsen in meerdere kleine berichten. Zodra de groep berichten is ontvangen, kunnen ze door het e-mailprogramma weer worden samengevoegd tot één bericht.

Klik in het menu Extra op Accounts.
Klik op het tabblad E-mail of Nieuws op Eigenschappen.
Schakel op het tabblad Geavanceerd het selectievakje Berichten opsplitsen indien groter dan in en geef de maximale bestandsgrootte op die door de server is toegestaan.

@megabit: in 2 gevallen weet ik dat ze ook versie 2002 hebben. Van de anderen weet ik het niet.

@gezina: deze optie stond bij mijn beide accounts niet aangevinkt, dus was ook niet actief. Lijkt me dat dit dan ook niet de oorzaak kan zijn? Maar ik heb ze nu maar wel aangevinkt en op 2000kb gezet.

Ik zou het verder ook niet weten, behalve dan de pagina's in één zip te versturen, iedereen heeft tegenwoordig wel een zipprogje op de pc, dacht ik.

1 mb?:8-0:
Bij demon kan ik 18MB+ verzenden zonder problemen.:confused:

Beide mogelijke oplossingen zijn al genoemd:
inzippen
checken of je niet de maximale emailgrote van je emailprovider overschreid.

Omdat je aangeeft dat verzenden in word wel slaagt, vraag ik mij af; is er misschien een instelling in OE waarmee je de maximale emailgrote in kunt stellen?(nooit zelf op gelet eiglijk)

Laatst bewerkt:
Tja, en als het nou om grote bestanden zou gaan, maar het gaat om brieven van 2 of 3 of hooguit 4 kantjes.

Zippen / rarren kan inderdaad, maar is wel omslachtig en zou voor zoiets helemaal niet nodig moeten zijn.

Al met al begrijp ik uit jullie reacties dat het (nog) niet te verklaren is...
de vraag van temptation heb ik dus ook nog steeds.

Nee sorry marianneke, ik kan er niet bij, ik vind het net zo onlogisch als kinderen belonen met snoep mits ze braaf zijn.

EDIT
En volgensmij is er ook geen instelling om een max grote voor bestanden op te geven, dat zou namelijk enkel onhandig zijn.

Outlook express verwijderen is ook geen oplossing omdat dit simpelweg niet mogelijk is.
Klinkt wat simpel en misschien sneu, maar ik zou zelf of proberen met een herstelpunt OE van deze "fout" te herstellen, of tijdelijk een ander (gratis) mailprogramma gebruiken(foxmail of thunderbird b.v.) en bekijken of deze betere dienst leveren.

Laatst bewerkt:
HaHa leuke vergelijking...

Tja, dan blijf ik de Word-bestanden maar vanuit Word zèlf versturen. Soms wel lastig maar minder vervelend als een compleet ander emailprogramma te gaan gebruiken.

Toch bedankt voor je meedenken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan