Bijna geen herstelpunten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

satriano

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2006
Berichten
44
dag iedereen

Ik heb iets opgemerkt, bij mijn windows (x) home)

Worden niet veel herstelpunten gemaakt, ik zou zeggen:geen !
Als een nieuwe maand begint, nu bv december, ik heb nu nog GEEN herstelpunt.
Ok, de maand is pas begonnen, maar als ik wil naar november kijken, dan gaat niet, november is niet 'vet' dus staat daar geen herstelpunt.

En toch bij de instellingen van systemherstel staat de hoeveelheid schijfruimte op maximum (12%)

Wat kan het zijn?

dank u
satriano
 
Staat Systeemherstel wel aan?

Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl
tabblad Systeemherstel
Er mag in ieder geval GEEN vinkje staan in Systeemherstel op alle stations uitschakelen.
Daarnaast moet het schijfstation met je Windows erop als Status "Controle" hebben.

Als naar jouw mening alles wél goed staat, stuur dan een schermafdruk van dat tabblad in je volgende posting. In mijn 'handtekening' kun je zien hoe je dat doen kunt.

Overigens: Als je van 'mapbeveiligingssoftware' gebruik maakt, die bijv. een map of een schijf(-letter) voorziet van een 'wachtwoord' om erin te kunnen, dan is dat typische software die Systeemherstel 'breekt'. Als je dergelijke software gebruikt, en de bovengenoemde opties staan goed, dan is het 90% kans dat het aan die 'mapbeveiligingssoftware' ligt dat Systeemherstelpunten nu niet gemaakt worden.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij staat alles ok, zoals je kunt zien op de 2 bijlagen-scherm afdruk
ik heb GEEN mapbeveiling software.

Kan ook niet zijn dat bv vorige maand TEVEEL herstelpunten waren ?Als zo zou zijn, worden allemaal gewist?

dank u
 

Bijlagen

  • Systeem1.JPG
    Systeem1.JPG
    40,1 KB · Weergaven: 58
  • Systeem2.JPG
    Systeem2.JPG
    43,3 KB · Weergaven: 52
Heb je teovallig net schijfopruiming gedaan?

Probeer eens handmatig een herstelpunt aan te maken.
 
1 ja, ik heb begin deze week een schijfopruiming gedaan.
Worden ook dan de hestelpunten opgeruimt?

Als ik op mijn ander pc (laptop) een schijfopruiming maak, dan worden niet de herstelpunt gewist.
Ik heb pas deze test gedaan.


2 -Ik heb nu pas een handmatig herstelpunt gemaakt, en is wel gelukt.
Ik heb nu dus EEN herstelpunt.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het afhangt van wat je laat verwijderen. Bij mij zijn ze voor zo ver ik weet weg. Maar bij opruimen vink ik ook alles aan.
 
Sorry dat ik het zeg, maar Herstelpunten worden niet met Schijfopruiming gewist, behalve als je in het "Meer opties" deel aangeeft ze te willen verwijderen.

Echter, dan blijft de laatste bestaan (zie bijlage).

Tijs.
 

Bijlagen

  • schijfopruiming.JPG
    schijfopruiming.JPG
    38 KB · Weergaven: 49
Ja, juist.

Ik zal nu zien wat zal gebeuren aan het einde van deze maand, want bij aanvang van een nieuw maand worden(meestal) bij mij alle herstelpunten 'automatisch' gewist, zoals gezegd.

Wij zullen zien. Ik hoop dat alles (vanzelf) opgelost is

dank u
satriano
 
In XP is het afhankelijk van hoeveel ruimte je reserveert voor je herstelpunten hoeveel herstelpunten je terugkunt.

Voorbeeld: (Zie bijlage) ik kan nog met mijn herstelpunten tot november 2007 terug, en er zijn meerdere herstelpunten tussen nu en die maand die ik ook nog terug kan zetten.

Ik heb in de Instellingen van Systeemherstel (Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Systeemherstel -> knop Instellingen) het maximum staan voor mijn harddisk: 12%, wat voor mijn C-partitie 3 GB is (C-partitie is totaal 25 GB groot).

Tijs.
 

Bijlagen

  • herstelpunten.JPG
    herstelpunten.JPG
    66,3 KB · Weergaven: 46
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan