bijplaatsen van data op een gebrande dvd+r of RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

hajacaeswe

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2002
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar ik zal toch maar mijn vraag plaatsen.
Als ik een dvd gebrand heb en er is nog plaats over voor bestanden, film of data, hoe krijg ik die achter de rest aangezet. Bij een RW overschrijft hij hem wat niet de bedoeling is, want ik wil bewaren wat er op staat. Bij een dvd+r zegt de pc: Plaats een lege schijf. Ik heb er bv. nog 3gb opstaan wat ik dan niet kan benutten. Dat moet toch mogelijk zijn. Weet iemand er een oplossing voor?

Normaal kan dat wel, maar dan zou het gelijk moeten branden, maar je raak je op deze manier wel het overzich kwijt.
Je zou dvd alleen andere dvd gebruiken.

Maar er ook rec dvd's.

Misschien hebben daar andere hier nog een idee over.

Als je in Nero brandt en de eerste keer aangeeft dat je een multi sessie start, kun je er een volgend keer wat bij branden. Als je heb gekozen voor cd sluiten, dan kun je er niets meer bij branden.

naderhand data bijbranden

Van die multisessie begrijp ik wel.
Het gaat erom dat ik bv. een film op dvd heb gezet en er naderhand nog een film aan toe wil voegen. Dit gebeurt niet in nero, maar in pinnacle .
Brand ik in een dvd recorder dan gaat dat wel. Ik heb mijn video's wel 5 op een dvd gebrand op verschillende tijden, Maar in pinnacle lukt dat niet. Ik vind het zonde van de ruimte als ik een zelfgemaakte film erop zet en er is nog zoveel ruimt over. Pinnacle vraagt steeds om een lege schijf,

Ik ken pinnacle niet, maar zou je niet een iso kunnen maken en die dan met Nero in multi sessions kunnen branden? Het is een beetje omslachtig, maar als het werkt is het prima.

Geplaatst door humpe
Normaal kan dat wel, maar dan zou het gelijk moeten branden, maar je raak je op deze manier wel het overzich kwijt.
Je zou dvd alleen andere dvd gebruiken.

Maar er ook rec dvd's.

Misschien hebben daar andere hier nog een idee over.

Sorry humpe..........maar wat bedoel je nou??

Grtz.

Dat je bij DVD rw ten alle tijden kan beschrijven, bij andere natuurlijk als je dit wilt. Alleen zou ik data bij data houden en films bij films, anders wordt het zo onoverzichtelijk.

Humpe de vraag is hoe. Ik wil dat zeker. Maar zo is mijn vraag niet beantwoord.

Humpe hartstikke bedankt voor de goede site. Jammer dat het allemaal engels is, maar daar komen we wel uit. Ik zal alles aandachtig doornemen.
Groetjes Hannie. Veel geluk en bedaankt.

Bijlagen

• bloema32.gif
    bloema32.gif
    35,4 KB · Weergaven: 31
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan