bijschrift vastzetten in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

123456789sander

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2006
Ik heb een rapport gemaakt in acces. Het is een lange lijst die gelijkaardig is aan die van Noordenwind die je hier ziet op de afbeelding.

2yodhg8.jpg

Is het mogelijk om de bijschriften (op de afbeelding de grijze titels) te blokkeren zodat ze blijven staan tijdens het scrollen?

Ja, dat kan. Als je naar de Eigenschappen gaat van de koptekst, moet je de optie <Sectie herhalen> op Ja zetten.

Michel

Misschien moet je even uitleggen wat je bedoelt met scrollen... Kopteksten in een rapport staan ofwel op een pagina, en dan staan ze vast op de pagina, of je kunt ze in een koptekst van een Sectie zetten, in welk geval ze boven elke nieuwe sectiekop verschijnen.
Scrollen is iets dat bij rapporten niet voorkomt, maar wel bij formulieren.

Michel

Ik heb eens een voorbeeldje gemaakt (ik wil m'n eigen programma niet online zetten).
Het is dus zeer eenvoudig en snel gemaakt.

In de bijlage vind je een database met contact personen ze hebben allemaal dezelfde achternaam en verder geen gegevens In die database vind je een rapport tabel1 hier heb je een overzicht over alle contactpersonen. Dit is wat ik bedoel met een lijst als je scrollt naar beneden dan had ik graag gehad dat de bijschriften blijven staan.

Bijlagen

Ik denk dat je pech hebt; de rapportweergave is toch bedoeld als (een vorm van) afdrukweergave. Om te kunnen scrollen door een lijst, zoals in je voorbeeld, zul je toch echt een formulier moeten maken.
Nou ben ik niet de grootste kenner van 2007 op het forum, (en al helemaal niet de grootste liefhebber) dus ik laat mij graag verbeteren...

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan