Bijschrift veranderen bij keuze?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquiahora

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hallo allemaal.

Ik zou in een form het bijschrift willen veranderen als de keuze is gemaakt in het invoervak. Ik dacht dat het mogelijk was, maar weet niet de juiste code.
In het form is eerst een keuzevak (Boekingstype) waar men kiest of de klant debiteur of crediteur is.
Als men kiest voor debiteur dan wil ik het bijschrift van rekening veranderen in debiteur.
Het veld rekening is dan weer een keuzelijst waaruit men debiteurnaam kan kiezen.

Kan iemand mij helpen met de juiste codes? (Ik heb niet veel verstand van VBA)
Alvast bedankt.

Zoiets?
Dim Boekingstype As String
Boekingstype = Keuzelijst
If txtBoekingstype = "Debiteuren" Then
Dim Debiteuren As String
Bijschrift Rekening = "Debiteuren"
Else
Bijschrift Rekening = "Crediteuren"
End If

Code:
Me.Rekening.Caption = "Debiteuren"

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb hem bijna.

Ik heb de regel aangepast zoals jij voorstelde. Maar bijschrift verandert nu wel in crediteuren (Dus de Else functie) en daarna niets meer. Debiteur geeft ie niet aan, en crediteur blijft staan. Verandert niets als ik de keuze verander. Gaat dus ook niet terug naar rekening. Moet ik nog iets toevoegen?

Trouwens moet ik alle code weghalen en alleen die ene regel zetten? Heb alles laten staan alleen die ene regel verandert.

Me.Rekening verwijst naat het tekstvak waarin je bijschrift staat, komt dit wel overeen ?

Code:
Me.kzlBoekingstype  'Dit is een keuzelijst, bij voorkeur opbouwen met wizard
If kzlBoekingstype = "Debiteuren" Then
   Me.tvRekening.Caption = "Debiteuren"    'tekstvak krijgt hier bijschrift Debiteuren
Else
   Me.tvRekening.Caption = "Debiteuren"    'tekstvak krijgt hier bijschrift Crediteuren
End If

Laatst bewerkt:
Me.Rekening verwijst naat het tekstvak waarin je bijschrift staat, komt dit wel overeen ?

Code:
Me.kzlBoekingstype  'Dit is een keuzelijst, bij voorkeur opbouwen met wizard
If kzlBoekingstype = "Debiteuren" Then
   Me.tvRekening.Caption = "Debiteuren"    'tekstvak krijgt hier bijschrift Debiteuren
Else
   Me.tvRekening.Caption = "Debiteuren"    'tekstvak krijgt hier bijschrift Crediteuren
End If

Hallo,
Tekstvak Rekening klopt. Was zelf ook weer bezig geweest met Case . Dat werkt nu al beter. Ben er bijna uit. Zal nu wel lukken.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan