Bijwerken naar Windows 10 mislukt telkens.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Een tijdje geleden heb ik mij aangemeld voor de Windows 10 download. Nu zie ik bij updates telkens staan: bijwerken naar windows 10 mislukt met de foutcode 80240020. Ik heb wel gekeken naar eventuele oplossingen voor deze foutcode maar kom er niet uit. Weet iemand een oplossing voor dit probleem? En zo ja, is op een simpele manier uit te leggen wat hier aan te doen is? In de bijlagen nog 2 screenprints van de foutmeldingen. Ik heb nu Windows 7 en alles zou eigenlijk probleemloos moeten verlopen. Ik hoop op hulp want ik wil die gratis windows 10 maar wat graag hebben!
mvrgr. Kanyarat.

p.s. Ik zit wel in Thailand met een Nederlandse windows 7, maar dat zal toch niets uitmaken?
 

Bijlagen

  • ScreenShot004.jpg
    ScreenShot004.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 98
  • ScreenShot005.jpg
    ScreenShot005.jpg
    71,6 KB · Weergaven: 74
Doe het volgende:
Ga naar de volgende map: C:\Windows\SoftwareDistribution\Download
Verwijder alles wat in deze map staat.
Druk op windowstoets+R type in cmd gevolgd door enter
Type in dat venster: wuauclt.exe /updatenow gevolgd door enter.
Ga nu terug naar de windows updatescherm. Zoek naar nw updates.
Nu moet het wel lukken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn collega meldde deze webpagina, specifiek voor dit Windows update probleem (error 80240020 bij het upgraden van W8, W8.1 en W7 naar W10).
Hopelijk heb je er wat aan.

De instructie van Jackall bevat gedeeltelijk dezelfde informatie. Je kunt eerst zijn instructie proberen en als die niet werkt, de mijne.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Jackall bedankt!! Dit werkte prima! Windows 10 probleemloos gedownload en wordt straks geinstalleerd. Toch nog een vraag als dat kan. Ik hen hier nog een pc met legale windows 7, en daarvoor heb ik mij ook aangemeld voor Windows 10, maar daarvan heb ik nog niets gezien.
Probleem hier is dat er een file "Software distribution" is, maar ook nog 6 andere files met "Software distribution bak1" enz. zie printscreen. Onder Software distribution staan dan weer andere files. Kan ik hier ook alles deleten en hetzelfde kunstje uithalen??
mvrgr. Kanyarat.ScreenShot005.jpgScreenShot005.jpgScreenShot006.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan