Bijwerken op formulier met recordsource met meer tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

flbos

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2004
Ik heb een formulier waarop gegevens getoond worden op een subformulier met behulp van een query (die aan de recordsource van het subformulier wordt toegewezen). Dit lukt goed.

Deze gegevens moeten vervolgens gewijzigd kunnen worden (in het betreffende tekstvak klikken en typen maar), dit lukt tot op zekere hoogte.

Als ik de query op een tabel baseer dan kan ik inderdaad wijzigen wat ik
maar wil, ga ik echter meerdere tabellen in de query opnemen dan kan ik ineens niets meer wijzigen en krijg ik een piepje te horen bij elke toetsaanslag in het te wijzigen veld.

Is het uberhaupt mogelijk om gegevens te wijzigen in een formulier met een recordsource bestaande uit meerdere gejoinde tabellen? Zo ja, hoe?

Ik heb overigens nog geen relaties in database zitten dus daar kan het hem niet in zitten. Inconsistent bijwerken werkt ook niet.

Meld ff over welke scripting taal je praat? Dat antwoord wat makkelijker

Toch nog even een reactie op deze vraag.
Ik heb een aantal verschillende databases.
Bij 1 ervan kan ik wel met koppelingen tussen tabellen werken, de gegevens hierbij kan ik dus gewoon wijzigen wanneer ik een query maak.
Maar bij een andere database kan dit niet, wat ik ook probeer.
Dus dan zou het toch een instelling moeten zijn wat ik aan moet passen?
Wie kan mij verder helpen?

Ik werk met Access 2000

Ben benieuwd!

Kijk eens bij de opties van je formulier:

onder het tabblad gegevens bij 'type recordset'

Zet deze op inconsistent bijwerken

Dan zou het moeten werken.

Maak het dan echter niet mogelijk voor de gebruiker om sleutelvelden te wijzigen want dan ontstaat er inconsistentie in de database!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan