Bijwerken velden met dezelfde naam voor alle gerelateerd recods

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterSawasdee

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2012
Hallo, Ik ben een beginner op het gebied van VBA. Tot op heden heb ik mijn databases middels macro's kunnen laten doen wat ik wil dat ze doen.
Nu wil ik de stap naar VBA maken maar heb ik gelijk het volgende probleem waarvoor ik hulp zoek.

Ik wil een overzicht maken van de capaciteit per werknemer (max 10 voorlopig) zodat ik snel kan zien bij welke persoon ik nieuwe projecten kan onderbrengen.
Dit dient te worden geïntegreerd in een bestaande Access 2007 database. Hiertoe heb ik 3 tabellen aangemaakt en in relatie gebrachten een query hierop gemaakt.
De belangrijke velden waar het om draait zijn:
DagID (Aut), CapaciteitID (Num), MaandID (Num), WerknemerID (Num) en Dag01 (Num) t/m Dag31 (Num)

Het formulier waarin ik per maand de beschikbare capaciteit per werknemer kan selecteren werkt d.m.v. selectievakjes (aan/uit) en laat de waardes zien: 0 of -1 (false of true)
Ik wil in dit formulier de kleuren Groen voor TRUE en Rood voor FALSE invoeren

In VBA kom ik niet verder dan kleuren invoeren maar dan wijzigt het veld voor alle werknemers Neem ik een andere insteek dan blijft de record pointer op het eerste record staan.
Kan iemand mij een tip geven of VBA hiervoor een oplossing heeft of dat dit via macro's moet worden gemaakt.
Ik kom er niet uit.

Als ik dit lees, denk ik dat je eerst terug naar de tekentafel moet, want er mankeert wel wat aan je tabel. Zodra je voor een planningschema 31 aparte identieke velden nodig hebt, is je database belabberd genormaliseerd. Dus dat zou ik eerst oplossen. Hoe dan wel? Met een aparte tabel waarin je de werkdagen opslaat, met de werknemerID erbij. Je kunt dan met een query prima zien wie wanneer werkt. Met je huidige opzet kun je iemand 31 dagen laten werken in februari, om maar eens één mankementje te noemen...

Hallo Octafish,

Bedoel je 1 tabel met max 365 werkdagen?