• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bijwerken weergave in andere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

miriam85

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2007
Hallo,
Ik heb in excel 2007 een werkblad met heel veel kolommen en rijen. Dit is de basis voor de rest.
In andere werkbladen heb ik met behulp van verwijzingen andere weergaven van het basis blad, waarin sommige rijen en kolommen zijn weggelaten.
Nu is mijn probleem, dat wanneer ik in het basisblad een rij of kolom weghaal of toevoeg, ik dit handmatig in alle weergaven moet doen.
Ik zou graag willen dat dat wat automatischer gaat. Ik heb zelf aan twee oplossingen gedacht, maar de uitwerking lukt niet.
1. de verwijzingen in de bladen zo maken dat rijen en kolom automatisch verwijderen wanneer ik ze in het basisblad verwijder, en dat ik het toevoegen dan nog maar handmatig moet blijven doen.
2. ik in het basisblad kolommen en rijen aanmaak, waarin ik aangeef wel kolommen en rijen er in de weergave moeten komen en dan met een macro met filteren, kopiëren en plakken de weergaven creëer. Hierbij loop ik in elk geval tegen het probleem aan dat ik niet weet hoe ik met een filter bepaalde kolommen wel en andere niet kan laten zien.

Ik weet niet of mijn denkrichtingen goed zijn, en ik hoop dat het probleem enigszins duidelijk is. Anders hoor ik het wel!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik hoop dat het probleem enigszins duidelijk is
Met een xls voorbeeldbestandje wordt alles nog veel duidelijker.

Gebruik bijvoorbeeld op blad 2 in cel A2 de volgende formule:

Code:
=INDIRECT(ADRES(RIJ();1;1;WAAR;"Basis"))

Deze formule verwijst in zijn algemeenheid naar dezelfde rij als die van A2 (2 dus), eerste kolom, van het werkblad "Basis". Je verwijst dus niet direct naar A2, waardoor je gewoon rijen kunt verwijderen.

Daar ga ik eens mee aan de slag! Ik kan deze formule ook nog wat flexibeler maken, dus ik kan in elk geval een heel eind komen! Bedankt eerst, en ik zal m'n feedback plaatsen, wanneer ik het verwerkt heb.

Je kunt de formule inderdaad nog flexibeler maken, wat bijvoorbeeld ook handig kan zijn voor de verschillende kolommen. Succes, ben benieuwd! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan