Bijwerkquery met meerdere "wijzigingen"

Status
Niet open voor verdere reacties.

FredW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Ik heb een database met o.a. de velden Organisatiecode en Registernummer

Records b.v..
Orgcode 12345 Regnr 01111
Orgcode 23456 Regnr 02222
Orgcode 34567 Regnr 03333
Orgcode 45678 Regnr 04444

Nu wil ik b.v. als het regnr is 01111 de orgcode wijzigen in 56789 en als regnr is 02222 de orgcode wijzigen in 67890 enz. enz.

Met een Bijwerkquery lukt me dat maar bij 1 record. In SQL zie je dan:
UPDATE TblAMEX SET TblAMEX.orgcode = '56789' WHERE (((TblAMEX.registernr)='0111'));

Ik weet niet hoe ik hier meerdere regels aan kan toevoegen! Misschien kan en moet het wel op een heel andere manier. Wie heeft de oplossing?

Alvast bedankt,
Fred

Meerdere opties

Afhankelijk van het aantal bijwerkingen. Zijn het er niet teveel dan zou je de verschillende bijwerkqueries (per wijziging 1) kunnen maken en dan achter elkaar in een macro kunnen zetten.
Ik heb zo'n klusje wel eens met heel veel wijzigingen (en nog veel meer records) gehad. Ik heb toen eerst de unieke te vervangen waardes in een tabel gezet (tabelmaakquerie -> gegroepeerd op Orgcode). Aan deze tabel een nieuw veld toegevoegd (bv regnr Nieuw) met daarin de nieuwe waarde. Dan kun je met een bijwerkquerie in 1 keer alle oude waardes vervangen door de nieuwe door een 1 op veel relatie te leggen tussen je datatabel (veld [Orgcode] = de veelkant) en de nieuwe tabel [veld [orgcode] = de 1 kant). In je querie zet je bij het laatsgenoemde veld bij criteria Is not null. In het veld [orgcode] zet je dan wijzigen in ... met een verwijzing naar het veld regnr Nieuw. Suc6

Anne-Marie,

Bedankt! Het zijn tot nu toe 5 wijzigingen en ik heb het nu ook met 5 bijwerkquery's gedaan + macro. Dat werkt natuurlijk prima alleen vind ik het er een beetje 'knullig' uitzien en ik ging ervan uit dat het in SQL of VBA veel eenvoudiger zou kunnen. Ik zal eens naar je andere oplossing kijken maar misschien laat ik het ook wel zoals het is want het gaat tenslotte om het resultaat.

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan