bijzondere situatie :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobje21

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 dec 2010
We hebben thuis een internetnetwerkje. Er staat in de meterkast een modem met router. Mijn pc staat met kabel verbonden aan het modem. De pc van mijn vader is draadloos verbonden met de router. Echter, wanneer mijn vader zijn pc uitzet, valt bij iedereen thuis het internet voor +- een kwartier weg. Wat kan ik doen?:O

groeten

Hoi,
welkom op Helpmij.nl
wat ik zie in je bericht dat je rechtstreeks met het modem bent verbonden.
De juiste configuratie is dat je rechtstreeks met de router verbonden moet zijn en niet met het modem. Sluit je kabel aan op de router en doe het volgende:
Resetten Modem/Router
Verbreek de stroom naar het modem e/o router (trek de voedings/stroomstekkertjes eruit)
Wacht +/- 2 minuten
Herstel eerst de stroomtoevoer van het modem en wacht totdat deze volledig is opgestart
Herstel daarna pas de stroomtoevoer naar de router.
Herstart evt. de pc('s)
Dan zou je v.h. probleem af moeten zijn.
Laat ff weten of het gelukt is.
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!;)

Ik zal het thuis proberen maar vind het wel vreemd.
Ik heb even gevraagd en bij mijn broer valt het draadloze internet (laptop) ook weg nadat mijn vader zijn pc heeft uitgezet. Hij kan dan echter over op het netwerk van de buurman.
Mijn vader heeft ooit lopen rotzooien in het register van de router maar hij weet zelf niet meer wat hij precies heeft gedaan..
De kabel waar mijn pc mee verbonden is loopt trouwens door het hele huis (door de muur) en ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat dat werkelijk het probleem is.

I'll keep you up to date.:thumb:

Ik zeg ook niet dat je kabel het probleem is,ik lees in je bericht
Mijn pc staat met kabel verbonden aan het modem
dat is misschien per ongeluk zo neergezet,maar je pc zou verbonden moeten zijn met de "router" en de router met het modem. iig is het beste wat je kunt doent de router een "harde reset" geven ergens aan de achterkant zit een knopje,verborgen og niet, waarmee je de router terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen (kijk anders even in de handleiding van je router)

thanks voor de reacties. Ik het het geprobeerd, maar het heeft nog niet geholpen. Ons internet it bovendien ook zo traag als dikke stroop hoewel wij het duurste abonnement van Ziggo genieten dat minimaal 80mbps zou moeten verlenen.

12/17/2010 8:29 PM GMT 82.75.107.147 0.40 Mb/s 4.41 Mb/s 25 ms Greven ~ 50 mi Open

10/17/2010 8:11 PM GMT 82.75.107.147 6.31 Mb/s 4.65 Mb/s 22 ms Greven ~ 50 mi Open

8/28/2010 12:28 PM GMT 82.75.107.147 43.57 Mb/s 4.54 Mb/s 30 ms Greven ~ 50 mi Open

8/28/2010 11:44 AM GMT 82.75.107.147 0.37 Mb/s 4.15 Mb/s 11 ms Amsterdam ~ 100 mi Open

deze resultaten weerspiegelen zoals je al opgemerkt zult hebben, niet bepaald een stabiel netwerk. Ik heb geen idee waar het aan kan liggen maar kan er wel gruwelijk van balen. 50€ p.m. betalen en niet eens normaal op internet kunnen. het modem is bijgeleverd bij het abonnement door ziggo (ubee modem) alles is volgens mij prima aangesloten. Router is een zeer nieuwe van Belkin

reacties zijn welkom!

gr Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan