Bill of materials

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndyG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met Access en heb al een en ander kunnen maken. Nu zou ik graag een Bill of material wensen op te stellen voor bv machines.
Indien het mogelijk is zou ik het graag bij Access houden en niet in SQL of andere programmeertaal werken
Ik zie het als volgt:

MACHINE1:

-------------- Hoofdgroep 1
......................----------- Artikel1
......................------------ Artikel2
...............................-----------Subpart A
.......................................------------ Artikel 3
.......................................------------ Artikel 1

-------------- Hoofdgroep 2
......................----------- Artikel 3
......................------------ Artikel 2

-------------- Hoofdgroep 3
......................----------- Artikel 5
......................------------ Artikel 7

Is er iemand die mij verder op weg kan helpen?

Alvast bedankt,

Mvg

Andy

Maak een tabel aan met machines (id, naam, ...), groepen(id, naam,...), artikelen(id, naam, parentid, ...)

Alle id's zijn autonummer velden m.u.v. parentid. Die geeft de parent aan van het artikel. Als die 0 is, dan heeft die geen parent.

Je kan een treeview gebruiken om e.e.a. te tonen.

HTH:D

Beste,

alvast bedankt voor het beantwoorden van de vraag. Nu heb ik een nieuwe vraag, waar kan ik die TREEVIEUW vinden?

Mvg

Andy

ik heb de vorige replay uitgeprobeerd. Het probleem is dat dit een appart systeem is dat men niet zelf kan beheren. Men krijgt een trial voor een maand en nadien moet men het aankopen. Het voorbeeld van Access 97 gaat slechts tot op 3 niveaus, ik had graag een niveau dieper geweest.
Mochten er mensen zijn die ook zoiets willen of hebben, dan kunnen we mischien samen kijken om er uit te geraken.

Mvg

Andy

Zie deze post die ik net gepost heb:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=365984

Ik heb op deze in mijn database 8 subniveau's ingebouwd. (Werkt in access 2003 en 2007 sowieso), je kan er oneindig veel aanmaken
Werkt perfect. Ik heb wel 8 verschillende tabellen, voor elk niveau 1 met eigenID's omdat ik op elk niveau verschillende manipulaties moet kunnen uitvoeren.

Beste,

dank u voor de uitleg. Bestaat de mogelijkheid dat je het ontwerp eens doormaild via pb of via het forum?
mvg
Andy

Hallo Andy,
ik kan deze helaas niet vrijgeven omdat hier een aantal speciaal ontwikkelde modules inzitten en ook omdat de tabellen in sql database staan, deze zou dus dan ook niet werken.

Wel ben ik bereid om gerichte vragen te beantwoorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan