• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bin range in Histogram

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel82

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Beste helpers,

ik ben bezig om een histogram te maken van afwijkingen. Nu wil ik die in een bepaalde categorie laten vallen. 0-1, 1-2, 2-3 enz. Als ik dit invoer dan wordt er gezegd dat ik non-nummeric data gebruik. Weet iemand hoe ik de categorieen moet maken. Ik moet ook voor min getallen categorieen maken.

Marcel

Ik *denk* dat je de getallen 0, 1, 2, 3 gewoon onder elkaar moet zetten. Excel snapt dan zelf dat dat de grenzen zijn van de bereiken.

Ja, maar dan rondt excel het af. Dus als ik 0.85 heb maakt excel er 1.00 van en komt het niet in de klasse 0-1

Excel maakt er hele getallen van en geen klassen. Dus op de X-as moeten klassen komen. Terwijl ik ook 0 als getallen heb. Dus dat is lastig

De resultaten kloppen toch? 6 getallen tussen 1 en 2, en 27 getallen tussen -1 en 0. Er wordt niet afgerond, enkel in een bepaald interval geplaatst.

als ik van de lengte een histogram van maak. staat die 1.54 in het histogram bij 2-3

Bij mij niet als ik een histogram opvraag bij de output (onderaan het dialoogvenster het vinkje inschakelen).

Wigi

Ik snap wel wat je bedoelt. Het zal wel niet anders kunnen.
Dus dan hou ik het maar zo als het nu is.

in ieder geval bedankt!

Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan