• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Binnen een range cellen, gevulde cellen omzetten naar hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

scartsjer

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2015
Hallo,

Ik heb een range cellen (E27:N300), deze cellen kunnen of leeg zijn of een nummer of een x bevatten.

Indien de cell een nummer bevat wil ik dat er van de cell een hyperlink word gemaakt naar "Cell_Nummer.pdf" met het nummer van de cell weergegeven.

ik probeer dit dmv. de volgende code:
Code:
Sub ConvertToHyperlink()
Dim cell As Range
For Each cell In Worksheets("Template").Range("E27:N300")
    If cell.Value <> 0 And cell.Value <> "x" Then
        cell.Activate
        ActiveCell.Hyperlinks.Add Anchor:=Excel.Selection, Address:=cell.Value & ".pdf", TextToDisplay:=cell.Value
    End If
Next cell
End Sub

Echter krijg ik hier constant een foutmelding op:
Fout 5 tijdens uitvoering:
Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument

wat doe ik fout???

bvbd

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Tip vermijd het woord "Cell".

Code:
Sub ConvertToHyperlink()
Dim c As Range
For Each c In Worksheets("Template").Range("E27:N300")
    If c.Value <> 0 And c.Value <> "x" Then
        c.Activate
        ActiveCell.Hyperlinks.Add Anchor:=Excel.Selection, Address:="./" & c.Value & ".pdf", TextToDisplay:=c.Value
    End If
Next c
End Sub

Correct Engelse woorden moet je altijd vermijden als naam van een variabele, inderdaad omdat het een "reserved word" kan zijn.
Zoals je hebt gemerkt kan dat problemen opleveren. In dit geval had je bijvoorbeeld wel "cel" kunnen gebruiken in plaats van "cell".

Code:
Sub ConvertToHyperlink()
  For Each c In sheets("Template").Range("E27:N300")
    If len(c.Value)>1 Then  c.parent.Hyperlinks.Add c, "./" & c.Value & ".pdf", c.Value
  Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan