• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

binnen een reeks datum laten kijken of er in een andere cel een resultaat voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikkoster

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2009
Berichten
25
Ik zit al een tijdje met een probleempje.
Ik ben niet zo'n grote ster met excel, dus dacht ik misschien kan iemand mij hier helpen.

Ik wil in blad 1 een automatisch overzicht maken van blad 'determinatie2009' per maand en een totaal overzicht over het hele jaar.
Het stuk over het hele jaar lukt mij nog wel te maken, maar het stuk van per maand lukt nog niet echt.
Wat ik wil is dat excel binnen een reeks datums (in blad determinatie2009) gaat kijken of er een resultaat (in het blad determinatie 2009 bij uitslag) voorkomt binnen die datums en hoe vaak. En dit in de tabel zet in blad 1 bij de juist uitslag en juist maand.
Het is wel gelukt om de datums binnen een maand te tellen, maar het mij nog niet gelukt om de uitslag hieraan te koppelen. Misschien doe ik het wel veel te moeilijk en via een omweg.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Gr. Erik
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een lichte aanpassing gedaan in uw bestand maar met goed gevolg.

Cobbe
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan