Binnengehaalde mail als ongelezen markeren op webmail

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevinvs

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over Microsoft Outlook 2003.
Ik kom er niet uit, sinds kort haal ik de e-mail van een aantal mail addressen binnen op mijn laptop. Zodat ik alle e-mail georderd heb op 1 pc.

Nu werken mijn ouders via de webmail van zonnet. De mail die hierop binnenkomt komt nu ook op mijn outlook binnen en heb dan ook ingesteld dat er een kopie op de server blijft. Hierdoor krijg ik dus alle mail netjes binnen.

Nu is het probleem dat wanneer ik een bericht open in mijn outlook dat het ook op de server van zonnet als gelezen gemarkeerd komt te staan.. Waardoor me ouders dus dit beschouwen als een oude e-mail.
Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen??

Evt. maakt het mij ook niet uit dat ze bij mij direct gelezen of ongelezen komen te staan. Maar ik wil in ieder geval een kopie van de mail op mijn laptop hebben staan.

Ik heb alles ondergedeeld per e-mail adres in een map en aan de hand van berichtregels laten doorsturen,.. dus nu komt er te staan:

Zakelijk
-info
-support

Postvak In
-hotmail adres
-chello adres

Prive
-ouders 1
-ouders 2

e.d.

Nu komt er dus als er ongelezen mail voor mijn ouders is achter Prive of ouders 1/2 te staan met dikke letters hoeveel ongelezen e-mail berichten er staan. Is het ook mogelijk om dit uit te schakelen? Dan laat ik ze gewoon binnenkomen en kijk ik er domweg niet meer naar om.
Als je bij de eigenschappen van de map kijkt kan je wel kiezen tussen:
-Aantal ongelezen items weergeven
-Totaal aantal items weergeven

Maar bij beide opties staat er dus iets met dik gedrukte letters achter. [lijkt dan eigenlijk nog alsof er zoveel ongelezen staat dus staat het nog niet netjes]

Hopelijk is het een beetje duidelijk ;)

Greetz,
Kevin

Ps. weet iemand toevallig hoe het kan dat er ook geen evalopje meer in m'n systray verschijnt?:eek:

Om dit (en andere problemen) op te lossen voor mijzelf, heb ik een mail-server geinstalleerd.
Dat programma draait op de pc die het meeste aan is, ook omdat de printer daar op zit.

Mailserver haalt de mail binnen, ongeacht van wie, en wat erin zit, en bewwrad die.
Dan wordt er gefilterd op de rules die ik heb ingesteld.
De mail wordt dan "verstuurd" naar een intern ip-adres of een computernaam.

wanneer de betreffende pc zich meld met een mail-programma (eerst mailwasher, dan outlook) wordt de mail keurig "bezorgd".

Mail versturen gaat in omgekeerde volgorde. Daar merk je niets van.

P.s., zelf even googlen naar een mail-server. De mijne is geen freeware......... ;)

Maar ik ben niet vanplan om een mailserver te gaan draaien.. Ik wil gewoon volledig onafhankelijk met alle pc's kunnen mailen e.d. dus voor mij is dat helaas geen optie :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan