binnenkant kast spuiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
He helpmij,

ik ben van plan mijn 932haf van binnen zwart te spuiten. Ik heb gelezen dat je eerst moet ontvetten en licht opschuren etc. en dan een grondverd laag doen, dan de verf, en laatst eventueel een laklaag. Nu is het de binnenkant dus lakken hoeft niet. En is die grondverf echt nodig aan de binnenkant? Nu zie ik ook dat veel mensen hun kast helemaal uit elkaar halen en popnagels eruit halen:confused: :( Is dit echt nodig en hoe zet je het dan weer terug vast?

En is er nog een speciale grondverf/ verf die jullie aanraden. ik heb nog wat dupli color zwart en rood hier staan, zou ik dat kunnen gebruiken??

Thanks voor de moeite en hulp;)

edit--------------------------
resultaat spuiten. vind het erg netjes geworden. heb er 3 spuitbussen verf overheen gedaan om hem helemaal zwart te krijgen. Dat heb je met zo'n reuze kast :shocked:

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op zich is het niet verkeerd om te schuren en te ontvetten krijg je in ieder geval wel een betere hechting door .

Modag

ja natuurlijk maar ik vraag mij af is die grondverf laag echt nodig :confused:

Hoi,

Nee als je eerste goed doet dan lijkt mij dat niet nodig.

Modag

nee is niet nodig, schuren ook niet echt alleen voor hechting zoals eerder vermeld

mijn kast is per ongeluk van binnen besmeurd en besloot toen ook maar te verven en ging goed geen grondverf laag ;D

Heel erg netjes! Ik wil dit ook doen maar welke spuitbus heb je gebruikt?

ik heb motip gebruikt. Matzwart of diepzwart was het. Ik heb het zonder grondlaag en laklaag gedaan. Hier heb ik op zich wel spijt van:rolleyes: Je merkt wel dat de verflaag erg kras gevoelig is en dat de verf er snel vanaf komt. Ik raad je dus aan om wel een grondlaag en laklaag eroverheen te doen. Je hebt dus best veel verf nodig, zeker als je het goed egaal wil hebben. Ik heb zo'n 3/3.5 spuitbus gebruikt om hem volledig te spuiten. Elke keer een klein laagje erover heen, laten drogen, laagje erover heen etc.

leesmateriaal:
http://www.techzine.nl/tutorials/348/je-behuizing-spuiten.html

Bedankt voor de info! Ik nog één vraagje: heb je buiten gespoten? Zoja, met welke weersomstandigheden? Als ik het ga doen wordt het spannend of het gaat lukken (ben pas 12)

Nee ik heb alleen de binnenkant gespoten. Ik raad je aan om het binnen te doen. Door de wind kan je de verf er niet goed opspuiten en voor deze tijd van het jaar is het nog erg nat buiten. Beste is het is een schuur te doen met een kleed/ kranten over de hele vloer want je krijgt anders een zwarte laag over de vloer(ervaring) of zorg voor goede ventilatie..
Ook is een mondkapje aan te raden:thumb:

Oke, thanks! Dat word moeilijk want we hebben geen schuur :o Ik denk dat ik het in de lente of zomer ga doen, als er niet veel wind is :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan