Binnenshuis netwerk Analoog + ISND > Fax, Internet, Telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrniceguy2002

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Hey..

Wij willen een nieuw netwerk gaan aanleggen en hebben hiervoor 2x een ISDN aansluiting aangevraagd, met daarnaast een Analoge lijn. Op dit moment is er niets aanwezig.

Als volgt willen we dit gaan instellen

- 4 telefoons op 2x ISDN
- Analoog voor de fax en het internet.

Nou heb ik hier niet geweldig veel verstand van en zou graag willen weten of het mogelijk is om de analoge te gebruiken voor de fax en het internet.
Tevens zou ik ook willen vragen of hier extra hardware voor nodig is dan de modem voor het internet.

Alvast bedankt.

Hoi,

Vraag: waarom zowel analoog, áls isdn?

Bij een 'enkele' isdn-aansluiting heb/krijg je:

- twee lijnen die tegelijk gebruikt kunnen worden
- vier telefoonnummers.

Wanneer je een adsl-modem hebt, geschikt voor isdn, blijf je nóg twee lijnen ter beschikking houden.
Of je daarnaast nog een tweede isdn-abonnement zou moeten nemen is afhankelijk van het intensieve gebruik dat je denkt van de lijnen te gaan maken.
In elk geval zal je fax geen groot aandeel meer innemen.

Wel eens gedacht aan analoog-adsl en telefonie over-ip VOIP in plaats van ISDN?
Het is een redelijk 'achterhaald' verhaal om nog met isdn aan de gang te gaan.

Welke provider heb je?

We hebben hier ISDN zowel als Analoog aangevraagt, omdat we intensief gebruik maken van telefoon, internet en veelal ook van de fax.

Het kan dus voorkomen dat er 4 telefoonlijnen in gebruik zijn, daarnaast intensief gebruik van het internet en binnenkomende faxen.

Ik hoef alleen te weten of er een fax en het internet tegelijk gebruikt kan worden. Op internet kon ik het namelijk nergens vinden. =)

Laatst bewerkt:
Ja en ja
Je hebt dus géén analoge lijn (meer) nodig.
Ik neem aan dat jullie met een isdn-huiscentrale gaan werken? Hierop kan ook de fax

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan