Bios ACPI probleem instellingen?.

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERDOME

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
The following issues are preventing Windows from upgrading. Cancel the upgrade, complete each task, and then restart the upgrade to continue.

This computer is not compliant with the Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) standard. Windows must be installed onto a computer that supports ACPI. Contact your computer manufacturer for a BIOS update or install Windows on an ACPI-compliant computer.

Zoals jij ook wel weet, zijn wij een Nederlands forum, graag ook Nederlands gebruiken.

De melding geeft aan dat het reeds geïnstalleerde besturingssysteem niet met ACPI geïnstalleerd is. Mogelijk ondersteund het moederbord dit niet of het is in het Bios uitgeschakeld toen Windows geïnstalleerd werd.

Zoals jij ook wel weet, zijn wij een Nederlands forum, graag ook Nederlands gebruiken.

De melding geeft aan dat het reeds geïnstalleerde besturingssysteem niet met ACPI geïnstalleerd is. Mogelijk ondersteund het moederbord dit niet of het is in het Bios uitgeschakeld toen Windows geïnstalleerd werd.

sorry,ik dacht vermeld de melding die ik krijg letterlijk hier,ik had het zelf ook kunnen vertalen van engels naar NL.
Met googlen kom ik er niet,misschien kan iemand een oplossing aandragen?.

Ik heb geen idee,hoe het eea in Bios behoort te staan,maar je reactie kan wel kloppen,ik heb wel wat lopen rommelen tijdens installeren windows XP pro schone installatie wegens problemen!.

Draait als een zonnetje XP maar,ik wil windows 7 er op zetten,en krijg dus deze ACPI melding...

alvast vriendelijk bedankt voor hulp in bovenstaand!.:thumb:

Het eenvoudig klusje is tijdens het opstarten in de BIOS setup te gaan, en dan weer ACPI aan te zetten. ACPI regelt het power management (kijk eens bij de slaapstand mogelijkheden van je processor). ACPI is de opvolger van APM.

Het lastige is: je moet eerst je BIOS goed hebben ingesteld en pas erna mag je Windows installeren. Achteraf wijzigen werkt niet, maar de redenen ben ik vergeten.

Maar er is nog een ander optie: je schrijft dat XP draait als een zonnetje. Weet je zeker dat je computer Windows 7 aankan?

Laatst bewerkt:
Het eenvoudig klusje is tijdens het opstarten in de BIOS setup te gaan, en dan weer ACPI aan te zetten. ACPI regelt het power management (kijk eens bij de slaapstand mogelijkheden van je processor). ACPI is de opvolger van APM.

Het lastige is: je moet eerst je BIOS goed hebben ingesteld en pas erna mag je Windows installeren. Achteraf wijzigen werkt niet, maar de redenen ben ik vergeten.

Maar er is nog een ander optie: je schrijft dat XP draait als een zonnetje. Weet je zeker dat je computer Windows 7 aankan?

Windows 7 stond erop na x-aantal maanden kreeg ik bootmgr problemen,dus format C: schone installatie windows xp pro erop gezet,alle updates binnengehaald geen problemen,in BIOS heb ik gekeken na installatie,want de melding komt als ik w7 wilt installeren in het engels..in BIOS staat het AAN,heb geen problemen met slaapstand en/of dat PC handmatig afgesloten dient te worden gaat automatisch uit!.

Hoe vervelend ook,mijn BIOS is van asus P4P800 van 2003 via asus website zijn er enkele updates echter dient voorzichtig hierin geboden ivm updaten...

verders werkt alles,al het randapparatuur word herkent.maar ik wil toch W7 er weer opzetten???.

Kan iemand adviseren???.

Zou het misschien kunnen dat je je BIOS instellingen hebt verandert nadat je XP had geïnstalleerd? Wijzigingen in de BIOS instellingen omtrent APM of ACPI zijn NIET plug-n-play.

Controleer nog eens je BIOS instellingen.

Controleer in apparaatbeheer of je iets van APM of ACPI kan vinden.

Laat eens de Windows upgrade advisor draaien.

Staat je BIOS goed maar je vindt geen ACPI in apparaatbeheer dan zou in Windows XP opnieuw gaan installeren. Kijk of je rode kruisen hebt of gele roeptekens.

Vertel iets over de uitkomst van de Windows upgrade advisor.

Hoe heb je Windows 7 willen installeren? Schoon naast XP of als upgrade?

Zou het misschien kunnen dat je je BIOS instellingen hebt verandert nadat je XP had geïnstalleerd? Wijzigingen in de BIOS instellingen omtrent APM of ACPI zijn NIET plug-n-play.

Controleer nog eens je BIOS instellingen.

Controleer in apparaatbeheer of je iets van APM of ACPI kan vinden.

Laat eens de Windows upgrade advisor draaien.

Staat je BIOS goed maar je vindt geen ACPI in apparaatbeheer dan zou in Windows XP opnieuw gaan installeren. Kijk of je rode kruisen hebt of gele roeptekens.

Vertel iets over de uitkomst van de Windows upgrade advisor.

Hoe heb je Windows 7 willen installeren? Schoon naast XP of als upgrade?

Upgrade dus XP word vervangen door Windows 7 met of zonder behoud van alles wat onder xp is aangemaakt
is niet zo belangrijk voor mij!.

Apparaatbeheer staat geen kruisje,alles word herkend geen problemen.

BIOS staat iets van 2.0 enabled ACPI

xp staat niet in slaapstand alles gecheckt,anders zou APM actief zijn want dan moet ik handmatig PC uitzetten!.

Op de een of andere manier,krijg ik dus nog steeds de engelstalige melding als in Windows 7 wilt installeren over windows XP PRO

De upgrade advisor komt juist met deze engelse melding(eerder hier vermeld).

ACPI is en blijft een probleemgeval...

WINDOWS XP wil ik best opnieuw installeren maar wat moet ik dan controleren & eerst goed zetten in me BIOS?.

Moet ik format C toepassen bij herinstallatie?

moet ik partitie aanmaken of niet?.

Ik heb inderdaad wel lopen rommelen VOOR en NA installatie windows XP waarom?":

Omdat die BOOTMGR melding bleef komen,ik me PC niet aan de praat kreeg toen windows 7 draaide..

zo uit het niets na x-maanden problemen met windows 7....

dus format C Xp pro geinstalleers,schone installatie alles werkt perfect nu geen problemen meer

maar ik krijg dus na BOOTMGR achter de rug nu ACPI???.

Kan je een schoone installatie van Windows 7 uitvoeren? Upgrade werkt blijkbaar niet.

Ik vond ook de tip dat je geen upgrade van XP naar 7 kan uitvoeren. Alleen een schone installatie.

Ik vond een Engelstalige handlieding op:

http://www.sevenforums.com/tutorials/1649-clean-install-windows-7-a.html

Succes ermee!:thumb:

Schone NEE de PC start niet via DVD-rom met WIndows 7 erin op,geen idee eigenlijk waarom niet!.

Kennelijk kan je van XP niet naar windows 7 in upgrade,maar los hiervan heb en krijg ik onderstaande kreet waar ik DEFINITIEF van af wilt:

This computer is not compliant with the Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) standard. Windows must be installed onto a computer that supports ACPI. Contact your computer manufacturer for a BIOS update or install Windows on an ACPI-compliant computer.

In BIOS p4p800 via Bios update binnengehaald had geen effect.

Asus website troubleshooter kom ik ook niet verder.

googlen levert ook weinig op.

In BIOS gekeken plug & play O/S staat op ENABLED.

In BIOS staat ACPI support 2.0 op ENABLED deze op DISABLED zetten veranderde niets staat nu op ENABLED.

APM stond op ENABLED deze op DISABLED gezet veranderde ook niets dus weer op DISABELD gezet.

Gebruikershandleiding gelezen,asus website hammert hierop alvorens iets in BIOS te wijzigen dan wel upte daten.

Ik begrijp niet waarom voorheen windows 7 Ultimate als een zonnetje op me PC draaide,ik opeens Bootmgr kreeg na format C:
en voolledige schone installatie van windows XP PRO + alle updates ik blijf zitten met deze melding in het engels???.

Er staat alvorens schone installatie BIOS goed zetten,Wat mag ik hieronder verstaan GOED zetten?.
Ik kom nooit in me BIOS,gewoon installeren via DVD rom alles werkte altijd perfect..

BIOS lijkt ingewikkeld ,maar je kan slechts bepaalde dingen op enabled of disabled zetten en ik merg geen effecten hierin.

Ik draai voorlopig op windows xp pro zonder problemen,windows 7 upgrade moet maar wachten tot iemand een antwoord vind op het probleem ACPI...

Je moet het BIOS zodanig instellen dat je computer eerst van CD/DVD probeert op te starten en pas vervolgens vanaf de harde schijf.

Je upgrade werd geblokkeerd omdat in de BIOS APM enabled stond. Dat moet disabled zijn en blijven.

Probeer nu nog eens een schone installatie, lukt het niet probeer een upgrade (in deze volgorde).

Anders blijft alleen nog nog een keer XP schoon te installeren (met harde schijf langzaam formatteren).

Kan je XP installeren indien je vanaf de CD opstart?

Je moet het BIOS zodanig instellen dat je computer eerst van CD/DVD probeert op te starten en pas vervolgens vanaf de harde schijf.

Je upgrade werd geblokkeerd omdat in de BIOS APM enabled stond. Dat moet disabled zijn en blijven.

Probeer nu nog eens een schone installatie, lukt het niet probeer een upgrade (in deze volgorde).

Anders blijft alleen nog nog een keer XP schoon te installeren (met harde schijf langzaam formatteren).

Kan je XP installeren indien je vanaf de CD opstart?

JA,ik kan XP installeren vanaf dvd rom.

JA,schone installatie lukt ook waarbij formatteren en partitie aanmaken tot de mogelijkheden behoort.

In boot van bios staat opstarten op DVD als 1ste keuze,daarna start de pc gewoon door stond eerst op floppy disk
maar deze word al jaren niet gebruikt!.

APM disabled.

ACPI support 2.0 enabled..

XP opnieuw herinstalleren is uw advies prima dan gaan ik dat proberen met behoud van data allereerst

mocht het niet effectief zijn dan format c: schone installatie xp..

Misschien kan je nu, omdat je BIOS goed staat, ook rechtstreeks Windows 7 "kaal" installeren...:thumb:

Misschien kan je nu, omdat je BIOS goed staat, ook rechtstreeks Windows 7 "kaal" installeren...:thumb:

Bios staat Nu goed ingesteld zowel xp van (DVD) als windows 7 (DVD) krijg ik niet geinstalleerd!!!.
Bios staat ingesteld bij BOOT(-en) op DVD lezen allereerst,dit gebeurt maar installeren ho maar!.

Xp zegt dat op harde schijf reeds aanwezige installatie nieuwer is en start door met pc opstarten
XP alle update's waren binnengehaald incl.SP3.

Windows 7 herkent of boot niet via DVD (oorzaak onbekend).

Via verkenner (verkennen van inhoud DVD) verschijnt menu Xp maar installeren lukt eveneens niet!!!.
Via verkenner (verkennen van inhoud DVD) verschijnt menu Windows 7 maar komt tijdens installatie wederom met
dezelfde melding zoals het was..

BIOS staat APM DISABLED!.
BIOS staat ACPI support 2.0 ENABLED!.

Dus ik weet niet meer hoe format c: moet toepassen om met juiste BIOS-instellingen alsnog eerst Xp pro daarna zonder updates windows 7 moet kunnen installeren!.

Voorheen had ik na vista windows 7 geinstalleerd,meen ik me te herinneren.
Nu na xp pro stap in UPGRADE naar windows 7 lukt kennelijk niet!.

Schone installatie windows 7,dan moet ik kunnen boot-en of te wel cd/dvd moet draaien dit gebeurt niet oorzaak onbekend!.

iemand nog enig advies in BIOS???
iemand nog enig advies in XP PRO juiste manier formatteren & instellen???.
iemand nog enig advies over Windows 7 UPGRADE installeren???.

Bvd :thumb:

Is je dvd speler nog werkend? Soms kunnen ze alleen nog CD's lezen...

Is je dvd speler nog werkend? Soms kunnen ze alleen nog CD's lezen...

DVD werkt.cd/dvd worden beiden gelezen..Ik ga gewoon formatteren en dan zien we wel verder hopelijk staat deze X BIOS blijvend goed ingesteld.

Volgens je postings heb je een Windows 7 UPGRADE DVD. In de Engelstalige handleiding, die eerder in de threat had genoemd, stond hoe je met een Windows 7 UPGRADE DVD een schone installatie kan uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan