Bios afstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

carl0956

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2011
Hallo mensen goedemorgen

Ik heb een vraag,

Afgelopen maand heb ik een media computer gebouwd volgens onderstaande specs;

Moederbord
CPU Type QuadCore AMD A10-6800K, 4321 MHz (43 x 100)
Moederbordnaam Asus F2A85-V (3 PCI, 2 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR3 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
Moederbord Chipset AMD A85X, AMD K15.1
Systeemgeheugen 7367 MB (DDR3-1333 DDR3 SDRAM)
DIMM1: Transcend JM1333KLU-2G 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 Mhz) (8-8-8-22 @ 609 Mhz) (7-7-7-20 @ 533 Mhz) (6-6-6-17 @ 457 Mhz)
DIMM2: Transcend JM1333KLU-2G 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 Mhz) (8-8-8-22 @ 609 Mhz) (7-7-7-20 @ 533 Mhz) (6-6-6-17 @ 457 Mhz)
DIMM3: Transcend JM1333KLN-2G 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 Mhz) (8-8-8-22 @ 609 Mhz) (7-7-7-20 @ 533 Mhz) (6-6-6-17 @ 457 Mhz)
DIMM4: Transcend JM1333KLN-2G 2 GB DDR3-1333 DDR3 SDRAM (9-9-9-24 @ 666 Mhz) (8-8-8-22 @ 609 Mhz) (7-7-7-20 @ 533 Mhz) (6-6-6-17 @ 457 Mhz)
BIOS Type AMI (01/21/2014)
Communicatiepoort Communicatiepoort (COM1)

Scherm
Video kaart AMD Radeon HD 8670D (768 MB)
3D Acceleratie AMD Radeon HD 8670D (Richland)

Multimedia
Geluidskaart ATI Radeon HDMI @ AMD K15.1 - High Definition Audio Controller
Geluidskaart Realtek ALC887 @ AMD Hudson-3 FCH - High Definition Audio Controller

Het euvel echter waar ik niet achter kom is dat dit systeem via de besturing niet in de slaapstand en niet afgezet wil worden...
Ik heb de afstellingen in de besturing uitgeprobeerd met als resultaat dat of alleen uit werkte of alleen de slaapstand
Nu doet geen van beide het

Ik vraag mij af of hierin een wijziging dient te worden gemaakt; 140517083619-BMP.jpg en zo ja, welke

Wie Helpt Mij

Bij voorbaat dank, Carl

Wat bedoel je precies met die 'via besturing' ? Is dat in windows of een os ofiets? Of in je uefi?

Ps: hoeveel kostte je systeem?

Daar bedoel ik Windows 8 PRO mee

kosten?
Kast, Monitor, MoBo, Ram, cpu, cpu koeler, cd rom, bd player/ brander €500
De HDD had ik nog + de helft van het ram

dankje, ik ga dan eens jouw lijstje aanpassen voor mijn systeem, en ga dat gebruiken ; ) de functies die je het over hebt van sluimerstand bvb zuillen in windows zitten denk ik het afsluiten kan voor beginners moeilijk zijn in win8 als je beginner bent, anders, geen idee wat te doen :D

In het APM menu alles zo zetten dat het kan communiceren met het OS, die S4 op enabled zetten b.v.

Dank je Lange Pier

Met S4 enabled heb ik de slaapstand weer terug, alleen afsluiten doet het systeem nog niet, de fan blijft draaien en de voeding

Een tweede keer slaapstand zit er niet in, de fan en de voeding blijven draaien terwijl S4 op enabled staat

Laatst bewerkt:
Zou dan ook de energieinstellingen van windows eens nalopen en dan vooral de geavanceerde.

Daar is ook geen afwijking in te zien; slaapstand knop voor slaapstand en de uit knop om de computer af te sluiten

Nee de computer wordt als desktop gezien en de geavanceerde energie instellingen staan goed, die loop ik steeds na
S4 stond inmiddels weer op disabled zonder dat ik daar aangezeten heb, enabeling veranderd niets

Dit is zo ontmoedigend, ik kan ook niets vinden online
Morgen maar met asus in contact

Contact met Asus levert misschien uiteindelijk een conclusie op....
Ik heb daarom maar contact opgenomen met Azerty ondanks dat het MoBo al 6 weken in mijn bezit was voor ik er een maand mee gestoeid had, en de situatie uitgelegd
Het MoBo opgestuurd want het onderzoeksteam wilde er graag mee aan de gang

De resultaten van hun onderzoek zijn mij niet bekent maar wilden tot creditering overgaan of omruilen
Dat laatste is mijn optie, want zulk een service vind je gewoon nergens
Nu als alternatief de ASUS F2A85-M PRO

Mensen bedankt weer voor de geboden hulp

Het probleem zoals omschreven is met het nieuwe moederbord nog steeds aanwezig
Ik heb de dimms uitgetest, samen als single en met windows geheugen test geen problemen doch; een bestand uitpakken met winrar van 17 GB duurt 17 minuten
Tijdens dit uitpakken kan er niets meer geopend worden, zelfs het menu of verkenner niet

Dan wordt de processor checken interessant
Via All Suite zag ik dat de CPU frequenty wisselt tussen 1300 MHz en 4300 MHz
Als ik dit bekijk op een andere computer met een i7-3770, blijft dit nagenoeg gelijk nl. tussen 3993 MHz en 3404 MHz (beide stationair)

Graag hierop feedback zodat ik de volgende stap kan zetten

Laatst bewerkt:
http://www.memtest.org/
Een goede memtest doe je per reepje vanaf een cd of stick buiten het os om.
Of het ermee te maken heeft........

Epu jumper staat goed en ook in de bios staat epu aan?
Weet alleen niet waar die AMD PowerNow voor is.

Gut, het kwartje is gevallen
De i7-3770 hoef ik niets aan te doen, installeren en het werkt; je kan er ook niets aan stellen het is geen k versie
De A10 wel, maar die zegt dus; als jij niets afstelt doe ik niks, dan mag je blij zijn dat ik een Bluray voor je afspeel :shocked:

Heb op het MoBo CPU aangezet, softwarematig ingesteld op FAST en dit geconfigureerd

Afijn 17 GB uitpakken 8,5 min, doch is het nog niet mogelijk ernaast te zien via All Suite wat er gebeurt op de computer, de A10 lijkt tot nu maar 1 ding tegelijk te kunnen
Ik wil effe de tijd nemen eens wat leuks te doen met mijn MediaCenter

Ik kom erop terug, mocht je nog aanvullingen hebben m.b.t. instellingen dan hoor ik dat graag

Alles is nu duidelijk;

De CPU heeft een moeilijke start gemaakt, bleef eerst hangen op 2000MHz waardoor het systeem vastloopt bij belasting
Vorige week heb ik in de bios de CPU wat opgeschroefd (zie boven) waardoor deze werkte tussen de 2000MHz en 4400MHz
De instellingen heb ik weer netjes terug gezet nu draait de CPU op 4300MHz tot 4400MHz

Vreemd maar waar
Ik ga ervanuit dat het zo goed is

Overigens prachtige geluid en Video prestaties

Wat mij betreft kan dit topic dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan