BIOS; Asus BIOS screen HELLUP!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr.Friendly

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2005
Beste jullie,

Als ik mijn computer opstart krijg ik als eerst een plaatje van mijn computer te zien en daarna mijn keuze menu en tot slot het laad ding van win XP.

Ik wil graag dat automatische plaatje weg en zo'n begin scherm (wat ik bij mijn oude computer had). Want nu kan ik niet ff mijn BIOS bewerken en instellen dat hij als eerst naar CD-rom1 gaat kijken. (ivm. KNOPPIX)

Alvast bedankt.

Ook met dat plaatje moet je gewoon doormiddel van F1,DEL, ESC of F2 of welke toets er dan ook maar voor jou moederbord geld het BIOS in komen.

Welk type Asus mamaplank heb je? dan kunnen we opzoek naar de juiste toets (tenzij je ze gewoon allemaal probeerd :)

Eenmaal in het BIOS kun je het Bootscreen uitzetten indien gewenst

Nee, dat plaatje is gewoon een plaatje ten grootte van mijn beeldscherm en er beweegt niks in. Ik krijg dus alléén dat plaatje (bij het opstarten) en dan keuze menu. (Waar ik op F8 kan drukken voor geavanceerde opstart opties, maar dat heeft geen nut).

Ik zie dus ook niet zo'n scan dat hij de memory test. en ps. ik heb een NTFS indeling

Het klopt dat je een plaatje hebt maar dat maakt nix uit.
op het moment van dat plaatje kun je gewoon op 1 van eerder genoemde toetsen drukken om je BIOS in te komen.

ps NTFS is de indeling van de harde schijf en heeft niets te maken met het inkomen van je BIOS ;)

Jamaar ik heb alle knopjes al geprobeert. Toen deze computer net was gemaakt (omdat hij een keer crashte) kreeg je op het begin wel zo'n memory check gedoe en na een tijdje ging dat weer weg.

Hoe zie ik welk moederplaat ik heb?

Download en installeer Everest -> Klik

Je zou de 851.046-ste downloader zijn ;) :D

Laatst bewerkt:
Kun je opstarten in windows?
1. Zoek het boekje van je moederbord (of driver cd) daar staat het geheid op
2. Download dat HIER everest om dat uit te zoeken.

Kun je niet opstarten in windows
1. Zoek het boekje van je moederbord (of driver cd) daar staat het geheid op
2. Misschien word het vermeld op je Bootscreen (dat plaatje)
2. Schroef je systeemkast open en het staat op je moederbord zelf.

Ellasar, ik ben bang dat verwijzen naar Lavalys niet meer werkt. Lavalys heeft de gratis versie vorig jaar geschrapt. Er zijn nog wel providers die de gratis versie aanbieden.

AMI Delete -of- F1
Award Delete -of- Ctrl + Alt + ESC -of- Ctrl + Alt + S -of- F2
Phoenix Delete -of- Ctrl + Alt + S -of- Ctrl + Alt + ESC -of- F2
verdere kombinaties Ctrl + Enter -of- Alt + Ctrl + F1 -of- Alt + Enter -of- F10
Alt + F1 -of- Ctrl + Alt + Insert -of- soms ook met spatiebalk

Als het goed is heb jij Ami bios, dus de Del of de F1 toets. Wel vanaf moment 0 3x per seconde die toets indrukken.

Handige link?

Laatst bewerkt:
Als de pc uit staat en je zet 'm aan DAN begin je vanaf moment 0 (stroom erop) te drukken.

Haha, bedankt man :D

Oke, hoe zorg ik nu dat ik mijn CD meteen opstart? Want hij staat al op 1 en de DVD zit erin maar hij start hem niet op.

----------

Dat ik vanaf mijn DVD opstart bedoel ik. (bij het opstarten)

Laatst bewerkt:
Als in het bios het booten vanaf cd op 1 staat en bij het opstarten wordt niet vanaf cd gestart, dan is er m.i. maar 1 mogelijke oorzaak (naast natuurlijk een kapotte speler of een beschadigde CD) en dat is..............

je hebt een brander en een CD/DVD speler in je systeem en de CD ligt in de verkeerde lade ;) :D ?

Grappig: ik zag op de downloadteller van de site (link) die ik plaatse dat er inmiddels al weer 78 personen NA jou Everest hebben gedownload. ;) :D

Ha, ja ik heb hem ook, maarre hoe stel ik nou precies in of start ik via het boot menu de dvd op? Want ik denk dat ik iets fout heb gedaan ofzoiets.

Deze begrijp ik niet helemaal......?

Als je in het bios zit en ook in het goede scherm, dan kun je daar zien hoe de bootvolgorde staat ingesteld, bijv.

1 A-drive,
2 Harddisk
3 CD

Dit verander je dan in:

1 CD
2 A-drive
3 Harddisk

Vergeet vooral niet om het Bios te verlaten middels F10 (save en exit) want anders worden de veranderde instellingen NIET bewaard.

Ja, ik ontdekte waar ik de fout had gemaakt, verkeerde CD-rom drive. Nou KNOPPIX is echt vet joh! Echt een aanrader. :thumb:

Ps. Alletwee nog bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan