Bios audio probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

moto1

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2005
Wie kan mij helpen om mijn geluid terug te krijgen?
Na het formateren is mijn geluid weg, in de bios vind ik geen onboard audio.(kan dus ook niet aanzetten)
ik heb windows 98 se geinstalleerd, is een oude computer.
Op het moederbord staat een processor van Intel.Bij het opstarten krijg ik wel het windows opstartgeluid via de luidspreker van de computer. In de rechterhoek beneden staat ook geen luidspreker om de geluidsinstellingen te regelen. Met het installeren van AC 97 ook geen resultaten.

Rechtermuisknop op deze computer en kies EIGENSCHAPPEN

Kijk dan daar naar apparaatbeheer om te kijken of bij multimedia geen vraagtekens of uitroeptekens staan...

is de geluidskaart onboard? aangezien het een oude pc is kan het zijn dat het een losse geluidskaart is.

op elke hardware staat altijd de gegevens van het bedrijf en de modelnummer. zoek die op en installeer het...

wat heb je, een PCI geluidskaart of onboard? (PCI neem ik aan)

heb je dan ook de bijbehorende driver geinstalleerd?

je hebt wel je geluidskaart drivers geinstalleerd? Of de drivers van je moederbord?
Staat anders je geluid uit bij: Start > Programmas > Bureau > Entertainment > Geluid

Weet niet precies meer waar dat zit, heb geen windows.

Heb inderdaad een losse geluidskaart van ESS, In hardware staan de drivers voor geluid en spelletjes geinstalleerd.
Dus normaal staan de drivers van ESS erin.In de bios staat geen audio vermeld kan dat misschien met de installatie van windows te maken hebben? Ik moet in de bios onboard audio kunnen bijzetten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan