BIOS batterij vervangen, PC start nu helemaal niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liminous

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft heb ik het batterijtje moeten vervangen. De PC startte niet verder op en ik kreeg steeds de melding ''Low battery'', press F1 bla bla bla.

Nu heb ik dus vanmorgen de oude batterij eruit gehaald, naar de winkel gegaan en een nieuwe gekocht, erin gedaan en weer opgestart. Nu gaat hij helemaal niet meer aan. Hij ratelt wel wat, maar beeldscherm blijft uit en ik hoor ook niet de bekende piepjes bij het opstarten.

Nu ben ik een behoorlijke leek en computer-taal zegt mij niets. Zou iemand mij in begrijpbare woorden kunnen uitleggen wat er loos is en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt!

Hoe heb je het één en ander gedaan en heb je op statische electriciteit gelet tijdens het openen van je PC en aanraken van je moederbord want zoals ik het hoor heb je sluiting gemaakt en kan je moederbord naar het vuil !!

Batterij verkeerd om? Of de stekker er niet uitgetrokken voor het verwisselen?

Voor zover ik weet heb ik niets geraakt.

En welke stekker had er dan uit gemoeten? Als ik nu alles kabels los zou halen en opnieuw zou aansluiten, zou dat nog kunnen werken? Batterij zit er wel gewoon goed om in.

Nee, dat had je vooraf moeten doen. :o
Update: Laat hem ff nakijken door iemand die er wat verstand van heeft, vriend, kennis of wat dan ook.
Het is lastig van hier te bepalen wat er precies aan de hand is. :o
Zoals Terrabo al aangaf, in het slechtste geval is je mobo naar de filistijnen.

Laatst bewerkt:
Hallo Liminous,
Na het vervangen van de batterij moeten de waarden in de Bios op Standaard Waarden worden gezet. Die optie staat misschien in het laatste menu. Daarna ga je naar de Bios en zoek je de optie welk slot gebruikt moet worden voor de video adapter. Ik denk dat deze dan wel eens op de verkeerde kan staan en dat het stekkertje van de monitor niet op die poort zit aangesloten.

De monitor heeft mogelijkheden voor verschillende kabels en achterin de computer zit waarschijnlijk een aansluiting op de grafische kaart bij de sloten én in de kast van de computer zelf. De standaard adapter is natuurlijk die van de computer. Probeer de monitor daarop aan te sluiten. Als je beeld krijgt dan kies je in de Bios of "Setup" de toepasselijke optie: AGP of PCI-E bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd. Alfred

@ Alfred2, TS komt niet in het BIOS daar de PC in zijn geheel niet opstart.....

En mogelijk last but not least: laat het nieuwe batterijtje in de zaak waar je hem hebt gekocht even doormeten.
Ikzelf heb wel eens een leeg batterijtje meegekregen (in verpakking jawel, het kan!)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan