Bios beperkingen hp laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brianpel

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Omdat ik graag een ssd schijf in mijn laptop wil gaan bouwen, heb ik in de bios zitten zoeken naar de instelling ahci. Nu blijkt dat hp deze optie geblokkeerd heeft. Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen of is dit de moeite niet waard? Het gaat om een HP Pavilion dv6-6c20ed.

Zover ik weet is het gewoon een bios? Waaraan zou ik kunnen zien dat een uefi is?
Enchanted staat er jammer genoeg ook niet tussen.

Ik heb even via aida64 de specificaties opgezocht van m'n bios. Zie de foto's.

bios.jpg

Efi bios, de voorloper van de uefi, heb je daar geen grafische interface in waar je dat ik kunt stellen?

Sorry, nu zie ik het! Voor de rest snap ik het niet helemaal?
Grafische interface? Je bedoelt het scherm tijdens het opstarten als je op en F1-12 toets drukt? Daar staat de optie ahci/ enchanted niet tussen.

Gein, enchanted, lijkt wel wow of aion.:)
Grafische interface, is met plaatjes en niet alleen tekst.

Maare, kan niets vinden over die instellingen behalve dat er een hack voor zou zijn waar nergens een link voor is te vinden, zal wel alleen roepen zijn.

Waarom wil je, overigens, die AHCI instelling veranderen? omdat een SSD er niets aan heeft? indien je de harde schijf erin houdt, als dat mogelijk is of de ssd in de dvd bracket, dan heeft een gewone harde schijf door de NCQ er wel wat aan.

Ik wil graag de volle snelheid uit mijn SSD halen.Om dat voor elkaar te krijgen zou je SSD- Controller in AHCI modus moeten staan. De bedoeling is om de HDD in een hddcaddy in de dvd-drive te doen en de ssd op de plaats van de 'oude' hdd. Daarom zou ik graag de optie hebben om de controller in AHCI te zetten. Haha zie nu pas dat ik het verkeerd geschreven heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan