bios beveiliging of harde schijf beveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
tijdje terug 2e hands laptop gekocht , echter nu ik op F2 druk vraagt deze om een wachtwoord , als ik niet op F2 druk gaat deze gewoon windows opstarten,
wil ik een andere schijf erin zetten en doe de laptop aan dan vraagt deze onmiddelijk om een paswoord , ik kan dus geen bootvolgorde o.d. instellen, zelfs een opstartbare dvd pakt hij niet omdat hij als boot de harde schijf heeft. Navraag gedaan bij vorige eigenaar die weet het paswoord niet en hij heeft altijd kunnen werken met de laptop omdat deze bij normaal opstarten met de originele harde schijf gewoon doorstart. ik wil een ssd schijf plaatsen maar dit gaat dus niet zelf w10 via dvd installeren gaat niet.
vraag
Heeft de laptop nou een bios beveiliging of een harde schijf beveiliging (paswoorden).
Wie weet raad? Betreft Medion Akoya E7228T MD97455

Als de F2 de key tot het bios is, dan zit er denk ik idd. een ww op het bios.
Dit kun je resetten door de CMOS batterij te verwijderen.
Werkwijze: laptop van de netstroom af, accu eruit, vind de lokatie van de CMOS battterij en haal deze eruit.
Houd de aan-uitknop 15 tot 20 sec. ingedrukt.
Plaats daarna de CMOS batterij terug.

Dit is een effectieve methode, maar er is één keerzijde : het bios wordt gereset naar 'defaults'. Dat hoeft geen enkel probleem te zijn, maar is wel handig om te weten!

Bios beveiliging zo te lezen, de bios batterij er een 10 tal minuten eruit laten zonder de voeding of accu eraan, powerswitch een paar keer indrukken voor het sneller ontladen van de elco's.

Indien er een password chip op zit gaat dat niet werken, overigens, alleen door het vervangen van die chip.

Ook kun je de bios boot menu oproepen met een F key, welke is uit proberen, veel gebruikt zijn F8, F11 en F12.

F12 doet niks
F11 is de recovery
F8 moet veilige modus zijn maar dit werkt niet krijg dan weer het scherm voor die code

vreemde is bij een andere medion laptop zit ook een bios beveiliging echter bij opstarten van de schijf vraagt deze om het wachtwoord en zelfs ook als ik een andere schijf erin doe, echter bij deze medion start deze wel door echter bij F2 en harde schijf wissel vraagt hij om een code dat is dus het rare.

batterij verhaal zal niet gaan dit werkt meestal voor gewone computers en niet voor laptops
de laptop is van 2013 dus die zal wel een eprom beveiliging hebben dus kom ik eigenlijk niet verder

Dan rest je denk ik weinig anders dan contact op te nemen met Medion. Voor een zeker bedrag gaan ze jou van dat ww afhelpen (paar jaar geleden las ik een bedrag van om en nabij de 60 euro dus, tja..............)

Heb de laptop nog niet open gemaakt zie wel dat ik alles eraf moet demonteren hoop dan wel dat het met de Cmos batterij lukt . back password boden ook geen soelaas van medion en ami bios

Heb de laptop nog niet open gemaakt zie wel dat ik alles eraf moet demonteren hoop dan wel dat het met de Cmos batterij lukt . back password boden ook geen soelaas van medion en ami bios

Geeft de laptop een response nummers of cijfers als je 3 x maal verkeerd wachtwoord intoetst?
Zoja kan je doormiddel van die response code Master wachtwoord vinden of kopen, Zoniet dan moet je de bios of de eeprom chip (hangt vanaf waar de ww is opgeslagen) vervangen of anders met een ander dump herprogrammeren

Hij geeft een lange code aan van elke keer 5 of 6 digits een soort serienummer van Windows ik weet niet waar ik deze code moet invoeren

probleem opgelost
bleek aanmeld wachtwoord windows te zijn
bootvolgorde aangepast en ssd geplaatst en w10 erop gezet

:shocked: en jij liet ons denken dat het om een bios ww ging............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan