Bios blijft hangen in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

shaodowxd

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo allemaal,

Sinds gister is het mij opgevallen dat mijn computer niet meer goed opstart.
Als ik mijn PC opstart blijft hij hangen in de BIOS en dan komt er een tekst van ''CoreCell Chip Extreme you've ever needed.''. Daarnaast staat er nog MSI het logo van mijn moederbord.
Ik weet hier geen raad mee en ik op school aan een ICT docent gevraag wat het probleem, hij wist hoe je het moest oplossen.
Ik hoop dat iemand kan mij advies kan geven hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik zou heel erg apriceren van jullie.

Groeten,

ShaodowxD

Je schrijft dat de docent het weet op te lossen? Hoe dan?
De boodschap is overigens niets om je zorgen over te maken, da's een aardigheidje van MSI.
Véél interessanter is de vraag wat er direct voorafgaande aan het hangen aan / met de pc is gebeurd / veranderd, hardware -en / of softwarematig. Dit soort problemen ontstaat in 95% van de gevallen niet 'zomaar'. Daar gaat altijd een gebruikershandeling aan vooraf. De overige 5% zijn m.i. 'echte' hardwarematige fouten / defecten.

Je kunt het bios wel in komen en daar de boel resetten naar de standaard waardes, maar zoals ik schreef, véél interessanter is de vraag: "Wat is er gebeurd"?

Wat er is gebeurd dat ik de vorige dag in de slaapstand had gezet en ik zet hem de volgende dag weer aan en ik krijg dat ene probleem.

Ga dan toch maar het bios in (althans probeer het) en zoek naar een instelling die klinkt als APM of Powermanagement en disable dat eens.

klinkt als een opdracht van een docent?
helpmij is niet bedoelt voor school opdrachten :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan