Bios blijft hangen ook na reset !

Status
Niet open voor verdere reacties.

mast3rsign

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Hartelijk bedankt voor jullie inzet !

Bij deze mijn probleem.

Ik was zoals gewoonlijk aan het gamen.
Toen opeens alles bevroor. Dus ik dacht..... licht vast wel aan vista.
CTRL+ATL+DEL werkten niet en na 10 minuten wachten ook geen resultaat.
Ik hoorde wel een rare piep via mijn koptelefoon.
Toen ik eenmaal de pc reboote kwam ik niet eens meer verder in vista.
Uiteindelijk kreeg ik een fout melding van opstart herstel.
Dus meteen maar pc geboot via mijn vista home premium CD 32Bit
Na een volledige reboot kreeg ik na 2 minuten instellen weer een freeze.
Ik reboot m weer alleen ik kom niet verder dan het bootscherm. Je weet wel je scherm waarin je interne gegevens worden opgesomd.
Ik was van plan om de cd weer te gebruiken alleen dit keer kreeg ik een freeze bij het intro scherm van mijn boot cd. Na de zoveelste reboot blijft de pc steeds haken op de bootscherm.
Mijn verstand zei dat het hardware matig kon zijn.
Dus alles eruit geplugd gekeken of moederbord piepjes gaf. Ja dat deed hij. Vervolgens alles een voor een erin gedaan. En alles piepte naar behoren. Maar bleef telkens hangen op de bootscherm. Na de controle check merkte ik iets op.....
Geen piep meer van mijn moederbord. En na reboot (5sec power knop drukken), starte ik hem weer op geen piep en een zwart scherm. Maar af en toe piept hij toch en blijft weer hangen op de boot scherm. Ongeveer 1 op de 3. 4 keer dan vang ik een glimp op van mijn scherm en de piep.
Mijn volgende aanpak bracht mij tot het resetten van mijn moederbord (Asus P5ND2-SE) cmos batterijte eruit gehaald 20 min gewacht en weer in. Jep ik kreeg een scherm alleen wel anders dan normaal, ik zag een grote logo van Asus, met de award bios, met links onder in... Press DEL to enter setup. Dat doe ik maar niks..... 10 min lang gedrukt nog niks dus hij bleef weer hangen alleen op een andere boot scherm.
Dus op naar het volgende reset methode.
De befaamde jumper. Ik heb het gedaan zoals op de handleiding vermeld.
De power helemaal eruit. CMOS batterijtje eruit vervolgens de jumper naast de CMOS eruit (CLRTC) gehaald in pin 2-3 gestopt 10 sec gewacht en toen weer terug naar 1-2, toen jumper en CMOS batterijtje erin.
Ik zet hem aan en tot mijn opluchting krijg ik bootscherm met de mogelijkheid om in de setup te komen. Ik zie dat alles gereset is want datum en tijd staan op 0........
En dan blijft hij haken in de bios scherm. Kom niet verder meer :(
En dit telkens weer na zoveelste reboot. Soms krijg ik mijn bootscherm te zien met 1 beep van mijn moederbord en soms krijg ik niks te zien en ook geen beep.

Nu wil ik graag jullie hulp in roepen want ik ben ten einde raad :(

Mijn systeem:
Core 2 Duo E6600
3GBram Kingstom value ram 667mhz (2 GB staat in Dual channel, 1GB apart)
250GB Samsung HDD (7200rpm)
750GB Hitachi HDD (7200rpm)
500Watt Coolermaster
Geforce 9800GT (512MB DDR3)
Syncmaster 206BW 20'
Moederbord: P5ND2-SE (nforce 4 intel ultra)

Nogmaals bedankt voor het lezen en de reacties

MvG mast3rsign

probeer eens met een geheugen module, moederbord zal denk ik niet defect zijn

probeer eens met een geheugen module, moederbord zal denk ik niet defect zijn

hmm ik heb de dual channel geheugen eruit gehaald ik draai het nu op 1 GB en ik ben verder dan het bootscreen. Ik ben nu zelfs windows aan het herinstallen. Even kijken hoe het verder gaat...

Enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Kan lastig verder gamen met 1 GB

Hmm kon mijn hardeschijven etc zien heb partitie gemaakt waar ik vista erop wou zetten. En toen liep hij weer vast.......

Alvast bedankt bij deze.....

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig nog een oude hdd om mee te proberen?

Beide HDD's getest. De HDD van 250 GB kwam tot het bootscreen je kon het scherm zien waar alles werd opgesomd. En plotseling kreeg je een zwarte scherm. De HDD van 750 GB kreeg ik iets soortgelijks alleen liep vast toen ik te zien kreeg of ik via de vista dvd wilde booten. Wou op een toetsdrukken maar kwam niet verder toen merkte dat hij vast liep. Bij beide heb ik rond de 3-4 min gewacht voordat ik weer ging rebooten. Meer HDD's heb ik niet.... hier zit ik op mijn eee laptopje.

Update......

Ik kon net een glimp opvangen van de voltage van mijn CMOS batterijtje.... ik denk dat die te laag is. Ik ga vandaag even naar de winkel om zo'n batterijte aan te schaffen en dan laat ik jullie het horen of het probleem is opgelost. Zo niet dan resteerd mij maar een ding.... en dat is een nieuwe moederbord aanschaffen.
P.S. is er ook een manier om je voeding te testen of die wel naar behoren werkt.

Update..... Nieuwe CMOS batterijtje heeft niks uitgehaald. Ik kon wel weer vista proberen te installeren maar toen ik eenmaal mijn schijf moest zoeken waar ik vista op wou hebben liep de pc weer volledig vast... na 15 min wachten bleef het resultaat het zelfde.

Bij voorbaat dank op jullie reacties

Laatst bewerkt:
dit kan worden gesloten. Ik heb een nieuwe moederbord moeten aanschaffen...

Dank voor jullie reacties !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan