BIOS / Booten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanMartens

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Hallo allemaal,

Eergisteren kreeg ik de melding dat ik Total Security Vista op mijn pc had staan. Ik kon vervolgens met geen enkele browser meer surfen. Heb het een en ander opgezocht, en kwam dus uit bij scannen met een virusscanner zoals malware. Die gedownload op een andere pc en met usb naar mn ''virus-pc'' overgezet en geinstalleerd. Na het installeren moest ik de pc opnieuw opstarten.

Dit lukte niet meer. Bij het windows logo blijft hij hangen, daarna krijg ik heel kort het blue screen of death scherm, waarna hij weer opstart en weer op het scherm komt waar je kan kiezen uit veilige modus, met netwerkverbindingen etc.

Weer op internet gaan zoeken, oplossing kan zijn nieuwe Windows installeren of systeemherstel. Dus ik de windows cd erin gedaan, alleen krijg ik deze nu niet opgestart. Hij doet gewoon hetzelfde riedeltje als hierboven staat beschreven. Dus wil ik in de bios (F2 toch?) om het booten te veranderen naar cd, maar er gebeurt helemaal niets als ik op F2 druk. Ook veilige modus enzo lukken allemaal niet, hij blijft maar teruggaan naar het beginscherm.

Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt!

mvg
Daan

Hoi...

Om in bios te komen zou je de "delete" toets kunnen proberen.
Herhaaldelijk drukken tijdens opstart.

Evt kun je je harde schijf eruit halen en als slave in je 2e "schone" pc hangen. Van daaruit scannen met antivurussoftware...

Evt ook nog een mogelijkheid.
Maar eens in bios zien te komen.Evt een repair uitvoeren.
Werkt toetsenbord niet dan zal die hoogstwaarschijnlijk via usb aangesloten zijn en zal die naar PS/2 moeten gaan.

@ snijworst, m'n 2e pc is een laptop dus dat gaat helaas niet lukken.

@ frankwannet, dmv de delete knop ben ik inderdaad in de bios gekomen. Ik heb de boot priority op cdrom gezet, maar er gebeurt nog steeds niet. Hij gaat gewoon weer naar het scherm waar ik kan kiezen voor veilige modus etc...

verder nog ideeen/tips? bvd!

Hoi,
dan lijkt het erop dat je WinCd niet bootable is. Om welke Windows gaat het?
Heb je de instelling van je bootvolgorde in het Bios wel opgeslagen? (F10)

Laatst bewerkt:
of heeft dezelfde vriend geen externe hdd behuizing met usb? en heel belangrijk: DIE VRIEND HEEFT KANS OP HETZELFDE VIRUS! nou als je een bestand opent. raad hem maar aan om in veilige modus te starten.

Het is inmiddels gelukt om te booten vanaf de cd. Ik heb een Windows 7 cd erin gedaan en die wil ik nu gaan installeren. Dus van Vista naar 7. Dan heb ik nog een vraag, hij vraagt nu of ik wil upgraden of een schone installatie. Volstaat een upgrade, of staat dat virus er dan nog steeds op? Zo ja dan doe ik natuurlijk een schone. Ik hoor het graag, bedankt voor jullie hulp!

of heeft dezelfde vriend geen externe hdd behuizing met usb? en heel belangrijk: DIE VRIEND HEEFT KANS OP HETZELFDE VIRUS! nou als je een bestand opent. raad hem maar aan om in veilige modus te starten.

Welke vriend...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan