BIOS Compaq armada 1530 (laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjerk-Koning

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Hallo mensen,

Ik heb hier een oude laptop, een Compag armada 1530.
Weet er iemand hoe je in de BIOS komt?

Alvast bedankt

Tjerk Koning

F 10 werkt niet. :(
Ik heb wel een interresant knopje ontdekt op dat ding Fn
Als ik Fn + Esc. druk dan komt er rechtsboven de bios versie in beeld. " Compaq bios 6/10/99"
Met de pijltjestoetsen kan ik door dat overzichtje bladeren.

Maar ik kan dus nog steeds niet in de Bios komen. :(

Het is echt F10 hoor, na het aanzetten er regelmatig op trommelen, zal wel werken.

@ Lange pier

F 10 werkt echt niet hoor! Ik kan hameren wat ik wil.
Moet ik nou echt alle mogelijk toetsencombinaties proberen om in de BIOS te komen?

Wie weet de oplossing voor dit mysterie?

En oja, ik las ergens op een helpmij forum dat je een tool moest hebben om F 10 mogelijk te maken. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

Staat gewoon in de manual hoor.

Als je de harde schijf hebt vervangen of geformateerd, is er voor het laatste een rompack nodig, een deel van de bios stond denkelijk op de harde schijf, alle firmware en drivers vind je hier, kijk naar de firmware.

Ok. Bedankt Lange Pier. :thumb:
Ik ga proberen het een en ander aan drivers te downloaden en op diskette te zetten.
Als het gelukt is om in de BIOS te komen zal ik deze thread als beantwoord aanvinken. :D

Waarom ik in de BIOS wil komen? Geen idee! Ik vind het gewoon leuk om te onderzoeken. En het kan handig zijn als het in de toekomst nodig is.
Dat neem je me toch niet kwalijk he? :p

Mag je broer wel eens even meer leren over Compaq.:)
Rompack al geïnstalleerd? let ook even op de naam.:cool:

Maar de eerder genoemde manieren is het enige wat wil, breng hem anders naar een PC boer, of een Compaq adept.

Hoi !

Deel bios staat inderdaad op de HDD !!

Maar ehh....met de links van @L.P. zou het moeten lukken.

En: Compaq heeft echt F10 voor het BIOS

!

Greetz,

Harry.

Ik heb de Rompack gevonden, gedownload, op diskette gezet, geïnstalleerd op de Compaq Armada 1530 laptop.
Maar nog steeds kan ik met F10 niet in het BIOS komen. :(

Ik heb overigens een oudere versie van de rompack (de link die ik kreeg) erop gezet (1997) . Van de nieuwe heb ik een backup op diskette gemaakt. (1999)

Dat is precies wat ik al gedaan had, maar met F10 kom ik nog steeds niet in het BIOS.:shocked:

Wat krijg je te zien als je opstart?, eventueel de pauze toets gebruiken.

De laatste opgegeven rompaq is de originele, niet de eerder opgegeven update, overigens.

-32768 KB OK (Dat houdt zo'n 13sec. aan) Voor de rest zwart scherm.
Daarna verplaatst - het streepje naar een regel eronder. (2sec.)
1sec. nadat het streepje een regel naar onder gaat kan ik het BIOS in een minischermpje zien, rechtsboven in beeld. (door op Fn Esc. te drukken
Daarna: Bezig met starten van Windows 95...

Zijn de F toetsen wel geactiveerd als je opstart? vaak hebben die een dubbele functie, en werkt F10 natuurlijk niet, want op zich is dat idd wat je behoort te zien.

Geen idee of mijn F toetsen geactiveerd zijn als ik opstart?
Hoe kun je dat instellen?

Heb even de manual voor je gelezen, maar er staat niets over in, alleen F10, trommel die toets om de seconde in na opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan