bios compaq proliant

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans.Schollaert

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2003
Hallo,

Ik beb een server compaq proliant 800 450 Mhz 2dehands gekocht. Ik gebruik deze als gewone standalone PC. ik heb echter 1 probleem: hoe geraak ik in de bios? "DEL" bij het opstarten werkt niet. Bij het opstarten krijg ik wel het bericht "press F10for system partitions" maar als ik F10 druk zegt ie "no system partitions available on this system". Weet iemand hoe je in de BIOS geraakt?

Dank bij voorbaat,

hans

Ik heb net een oude Compaq Computer van m'n broer opnieuw geformatteerd, en opnieuw Windows op gezet.
Ik werd inderdaad geconfronteerd, met het rare feit, dat ik de BIOS niet kon bereiken.
Bij navraag bleek dit bij meer mensen zo te zijn.

Een Compaq Computer geeft geen BIOS bij "DEL" intoetsen, tijdens het opstarten.

Niks aan te doen, hij doet 't gewoon goed.
Beetje onhandig bij 't installeren.
Misschien de vraag stellen aan andere Compaq
bezitters?

Groeten, Gimli.

ik heb complete handleiding van PROLIANT maar niet bij de hand. Als je niet uitkomt stuur me een berichtje dan zal ik je a.s. zondag opsturen

Zoals de melding al zegt, blijkbaar mist de biospartitie (misschien met fdisk weggehaalt?) Als het goed is kan je bij compaq een bestand dowloaden wat dat weer hersteld.

heb ik ook gehad bij een compaq prolinea.
Je moet ze gewoon ff een mailtje sturen, dan sturen ze het bestand wat je nodig hebt naar je toe.

bios

Op het moederboard zit waarschijnlijk Jumper setting switch. S2 is de cofiguration switch verscuif deze en start dan je computer op na de installatie swich terug zetten.

Wim

Hallo,

Ik heb een berichtje gestuurd naar Compaq (hp). Hopelijk krijg ik deze keer een antwoord. Ik heb nog een vraagje: kan het ontbreken van die system utilities ook de reden zijn waarom de klok van de pc nooit juist gaat?

Groeten,

Hans

Bedankt,

Op deze site heb ik de utilities gevonden. Ik kan er wel alleen vanop diskette mee werken. Om ze te installeren is er aan het begin van de primaire partitie niet genoeg plaats om ze te installeren. Kent iemand een manier om daar 32MB vrij te maken zonder de volledige schijf te moeten formatteren en alles op de pc opnieuw te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan