Bios corrupt

Status
Niet open voor verdere reacties.

chielsen

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Gister wilde ik mijn bios updaten (dmv asus flash update). Dat ging alleen mis. Ik dacht nou ja da niet. Maar toen ik vanoachtend weer wilde opstarten kreeg ik geen beeld en bootte hij ook niet.

Nu Heb ik een asus a7v8x-x en mijn handleiding zegt met dat er crashfree bios opzit. Dat houdt in dat ik mijn bios na een crash nog wel kan herstellen. Ik weet alleen niet hoe. Ik heb een opstartdiskette gemaakt met hierop aflash.exe het programmaatje waarmee ik mijn bios kan herstellen. Alleen aangezien ik niks kan achter mijn pc kan ik dus ook niet dat programmaatje uitvoeren.

Ik heb gelezen over een jumper anders zetten, maar ik zou niet weten waar die zit. In mijn handleiding staat daar ook niks over.

Waar die jumper op dat moederbord weet ik niet, maar er zit ook een batterijtje op het moederbord, als je dit er een keer uithaalt (zorg wel dat de stroom er vanaf is) en dan de stroom erop zet, dan reset je moederbord zich als alles goed gaat. Steek deze batterij er nu weer in (stroom eraf ;)) en zet de stroom er weer op en zet de computer aan.

v2batt_small.jpg

Laatst bewerkt:
probeer het eens door het batterijtje er een tijdje uit te halen,mischien dat ie dan reset.

Top, hij is inderdaad gerest. Nu kan ik iig met mijn floppy aflash gebruiken... Alleen daarop zou een kopie van mijn bios moeten staan, die heb ik niet. Kan ik gewoon een gedownloade gebruiken?

Je kunt gewoon een gedownloade gebruiken.
Haal deze wel bij de fabrikant vandaan.
Let er op dat je de goede Bios pakt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan