bios dood?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovanni

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2001
hey, ik heb een biosupdate uitgevoerd, vanwege een nieuwe HD die niet herkend werd. nadat ik de comp reboot start hij echter niet meer op :( opzicht wel vreemd want ik was (bijna) er zeker van dat het de juiste update was..

Booten vanaf diskette gaat niet, van cdrom weet ik niet zeker, heb het alleen met een bootable WinXP installatie cd kunnen proberen.

kan ik de bios mischien mbv jumpers ofzoiets weer goedzetten? of moet ik een heel nieuw moederbord?

moederbord is een intell440BX moederbord, bios Award v5.51.

HELP!:(

Heb je het Bios wel gereset na de Bios flash? In veel gevallen moet dat. Kijk in de handleiding of er een CMOS-Clear jumper op je moederbord zit. Anders de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten uithalen en de stroom afkoppelen.

heb zelf geen bios jumper kunnen vinden maar heb de batterij en alle kabels er zeker een dag uitgehad ivm het ontladen van de condensator maar comp. doet nog steeds niks :confused:

Welk merk en type moederbord is het?

Indien de leds van het toetsenbord nog oplichten, kun je een biosbootblock flop brouwselen, hier vind je de uitleg.

Overigens werd voorheen juist, voor een biosupdate, een reset te doen.

merk /type moederbord kan ik nu niet bekijken, ben niet thuis op dit moment, maar het is zo'n packard bell achtig ding (Star heet het systeem) met alles onboard.

lampjes van mn toetsenbord branden niet bij het aanzetten,

kan een biosbootblock ook op cdrom werken? aangezien alleen deze enige activiteit laat zien bij het opstarten..

heb zo'n spijt dat ik die *** bios wou updaten..

opgelost door ander moederbord te plaatsen..

nu inmiddels trotse bezitter van 64bits Vista systeem..

slotje

Tja, die werkt veel beter, lees ik hier.:eek:

Overigens komen hier geen slotjes op, je kunt hem rechtsonder als opgelost zetten.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan