BIOS Downgrade ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JON44S

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Hoi ik heb een HP pavilon staan en ik zou graag de hp bios vervangen door ene gewone asus bios, kan dit ?
Mvg Jonas

Is trikkie.
Sommige "grote" spelers in pc land hebben het "recht" gekregen van moederbordfabrikanten om zowel het moederbord alsmede het bios te tweaken, zodat het lichtjes afwijkt van het "normale". (Dell is één van die fabrikanten die het in de jaren '90 regelmatig deed) Dit betekent dat je niet straffeloos het merk bios van het moederbord mag plaatsen, al is de kans dat het wél goed gaat natuurlijk óók aanwezig.

Ik zou het niet doen. Bij het verne*ken van de mobochip ben je een tientje of 6 armer. (Sommige mobofabrikanten bieden de service een niewe mobochip te plaatsen (nadat de user 'm verne*kt heeft) voor een tientje of 6)

Laatst bewerkt:
Hoi !

Door een Asus-bios vervangen kan niet; zie de post van @Pasja hierboven.

Wel kun je een HP-bios "voorzien" van een Asus-Slic, maar waarom zou je dat willen ?

Is ook niet geheel zonder risico. en vereist een ervaren bios-mod-der.

Greetz,

Harry.

ik zou dit willen doen zodat ik het moederbord ( processor) kan overclocken,
dit kan niet in de bios van hp .. en op een bios van een gewoon asus bord wel ?

Hoi !

Vraagje: heb je ervaring in het modden van een bios ?

Zo nee: vergeet het !

Greetz,

Harry.

hoezo modden van moederbord ? ik denk wel dat ik weet goed ik een moederbord moet flashen ofzo .. maar k wou gewoon weten of er een mogelijkheid is om de HP bios te verwijderen.. zodat ik kan overclocken :) ( of eventueel een Packard Bell bios .. )

Dat moge toch wel duidelijk zijn geworden uit de antwoorden van Harry en mij?

Idd niet doen,
ik heb ook overlaatst mijn bios geflashed. Alles leek goed te gaan. Maar ondertussen start hij niet meer. BIOS flashen is zoiezo vaak een risico al gebruik je de 'juiste' bios-versie

oké bedankt :)
vanaf nu nooit meer 'oem' computers voor mij dus :d
bedankt voor het antwoorden op deze vraag
grtz jonas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan