BIOS eeprom programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo allemaal,

Mijn laptop heeft gisteren de geest gegeven na wat instellingen te hebben veranderd in de bios. Dit komt vaker voor bij asus laptops. Vorig jaar precies hetzelfde gehad en toen 200 euro betaald voor reparatie bij asus.
Dat was ik deze keer niet van plan.

Ik weet 100% zeker dat het de bios is.
Nou ben ik er vandaag achter gekomen dat deze vervangen / opnieuw geprogrammeerd kan worden. EEPROM heet dit als ik het goed heb.

Er zijn setjes voor te koop om dit te doen, maar ik zoek het eigenlijk niet om hier zelf aan te beginnen. Mijn vraag is dus of iemand hier ervaring mee heeft, en de apparatuur heeft om dit voor mij te doen.
Uiteraard tegen een vergoeding!

Mocht iemand me kunnen helpen 1000 euro te besparen door geen nieuwe laptop te hoeven kopen, dan hoor ik het heel graag! :D

Alvast hartelijk bedankt!
Gr. Luck

Als de laptop niet start door verkeerde instellingen in het bios, zou je over het algemeen wel gewoon in het bios kunnen geraken en de fabrieksinstellingen terug zetten.
De laptop zou het dan in het algemeen weer moeten doen.
Tenzij je niet de instellingen hebt aangepast maar een mislukt bios update hebt gehad. Dan is het een ander verhaal.
Werken met die eeprom setjes brengt hetzelfde risico mee als het updaten van je bios. Bij een laptop is deze vaak gesoldeerd op het mobo, dus niet te doen met een eeprom setje.

De bios is echt naar de *** zullen we maar zeggen. Krijg geen logo, geen post geen piepje. Helemaal niks.
Heb inmiddels iemand gevonden, Flashbios Developments.
Kost 100 euro excl. Verzendkosten.
Deze persoon kan de BIOS vervangen.
Ik zal laten weten of dat het probleem oplost!

Excuus.
Het gaat om een asus R500VD - SX198V

Bedankt voor de link!

Heb ik ook gehad met mijn bios van asus vanwege mislukte update. Heb de cd erin gedaan die er standaard word bij geleverd en toen kreeg ik een ez flash progamma via dos en toen heb ik mijn bios opnieuw geflashed

Mijn laptop heeft gisteren de geest gegeven na wat instellingen te hebben veranderd in de bios. Dit komt vaker voor bij asus laptops
Geef eens wat links die dat staven want door veranderen van instellingen krijg je een bios firmware echt niet uit de eeprom, ook bij Asus niet.
Een bios reset zou kunnen helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan