BIOS ellende

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tim Jongkees

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 aug 2002
Na het inbouwen van een nieuwe voeding verscheen tijdens het opstarten het BIOS scherm.

Ik probeerde de oude toestand te herstellen, wist niet welke frequentie te kiezen, pobeerde door te klikken en nu zit de zaak vast. Reageert niet meer op toetsenbord en muis. Alleen crtl-alt-del doet het wel, maar dan kom ik weer op het vastzittende scherm terug.
Uitzetten met de knop levert hetzelfde resultaat op.

Op het scherm staat dat gezocht wordt naar plug and play cards en heeft nu gevonden:

TrendChipAwayVirus(R) on guard

Primairy slave
Primairy master
secondairy slave
Secondairy master

vervolgens een knipperende cursor......

HELP

OS Windows 2000

Laatst bewerkt:
Simpele vraag vooraf: welke freqentie / wat bedoel je met frequentie? (Ik snap niet goed het verband tussen enerzijds een voeding en anderzijds het woord frequentie in samenhang met een bios (waarde).

Enige dat ik mij zo nu 1,2,3 kan voorstellen, is dat je niet alle apparaten (hardisk-s-) hebt aangesloten op de nieuwe voeding?

Laatst bewerkt:
Simpele vraag vooraf: welke freqentie / wat bedoel je met frequentie? (Ik snap niet goed het verband tussen enerzijds een voeding en anderzijds het woord frequentie in samenhang met een bios (waarde).

Enige dat ik mij zo nu 1,2,3 kan voorstellen, is dat je niet alle apparaten (hardisk-s-) hebt aangesloten op de nieuwe voeding?

Dat zou het wel verklaren ja. Kan natuurlijk ook dat je jezelf niet goed statisch ontladen hebt en zodoende het geheugen om zeep heb geholpen. In ieder geval, ik zie het verband tussen nieuwe voeding plaatsen en niet opstarten ook niet. Als je alles heb nagelopen kun je nog een biosreset proberen d.w.z. de batterij er voor 2 minuten uithalen en weer terug plaatsen.

Ik hoop dat het op een of andere wijze voor elkaar komt.

Groeten,

René

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan